Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Ενημερώνουμε τους επί πτυχίω φοιτητές του Τμήματός μας, πως η πλατφόρμα του Ψηφιακού Άλματος θα παραμείνει ανοικτή για δηλώσεις χειμερινών μαθημάτων ακαδ. έτους 2020-21, από 25.5.2021 έως και 4.6.2021.

Παρακαλούμε για την έγκαιρη δήλωση των μαθημάτων στα οποία οι επί πτυχίω φοιτητές σκοπεύουν να εξεταστούν στην προσεχή εξεταστική περίοδο ώστε να μπορέσει να καταχωρισθεί βαθμός.

Από τη Γραμματεία

Η διαδικασία της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων από φοιτητές θα πραγματοποιηθεί από τη Δευτέρα 26 Απριλίου 2021 έως και την Κυριακή 6 Ιουνίου 2021.

Δυνατότητα συμπλήρωσης των ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων για τα προπτυχιακά, εργαστηριακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, έχουν οι φοιτητές που έχουν δηλώσει τα εν λόγω μαθήματα μέσω της ηλεκτρονικής γραμματείας του ενιαίου πληροφοριακού συστήματος του Ψηφιακού Άλματος εντός της περιόδου υποβολής των δηλώσεων αλλά και των τοπικών συστημάτων που λειτουργούν όσα Τμήματα δεν έχουν ενταχθεί πλήρως στο Ψηφιακό Άλμα.

Η ηλεκτρονική συμπλήρωση των ερωτηματολογίων από τους φοιτητές συμβάλλει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και υλοποιείται με τρόπο που διασφαλίζεται η ανωνυμία τους. Η είσοδος στο ηλεκτρονικό σύστημα γίνεται μόνο με τους προσωπικούς κωδικούς του κάθε φοιτητή.

Για τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων και για περισσότερες πληροφορίες συνδεθείτε στο https://ps.modip.upatras.gr/.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ

Για τη συμπλήρωση του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:

  • Είσοδος στο https://ps.modip.upatras.gr/.
  • Σύνδεση με τη χρήση του UPnet ID και του προσωπικού κωδικού σας.
  • Επιλογή μαθήματος από τη λίστα των μαθημάτων που εμφανίζεται.
  • Συμπλήρωση του ερωτηματολογίου
  • Επιλογή «Υποβολή» ώστε να υποβάλετε το ερωτηματολόγιο για το συγκεκριμένο μάθημα.
  • Συνεχίζετε, σε χρόνο της επιλογής σας, τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων και για τα υπόλοιπα μαθήματα της λίστας.

Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Γραμματεία της ΜΟ.ΔΙ.Π. στο modipsecr@upatras.gr

Αγαπητά Μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας,

Στο Πανεπιστήμιο Πατρών λειτουργεί ο Ιστότοπος Αποφοίτων του Ιδρύματος στο σύνδεσμο: https://alumni.upatras.gr/

Αν είστε μέλος της Πανεπιστημιακής Κοινότητας με οποιαδήποτε ιδιότητα (ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, Διοικητικό Προσωπικό κλπ) και είστε και απόφοιτος του Πανεπιστημίου μας μπορείτε να κάνετε και εσείς την εγγραφή σας  με το UPnetID που ήδη διαθέτετε.

Η διαδικασία είναι η εξής:

Συμπληρώνετε την αίτηση στο σύνδεσμο: https://www.upnet.gr/alumni-apply/ ώστε να σας ενεργοποιηθεί η υπηρεσία αποφοίτων, και στη συνέχεια με το UPnetID και τον κωδικό πρόσβασης που ήδη διαθέτετε, εγγράφεστε εδώ: https://alumni.upatras.gr/site/login

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την εγγραφή σας!

Ο Πρύτανης
Καθηγητής Χρήστος Ι. Μπούρας


Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον ιστότοπο αποφοίτων στη διεύθυνση: https://alumni.upatras.gr/, καθώς και τη σελίδα στο facebook: https://www.facebook.com/upatrasalumni

Tags:

Αγαπητοί Χαίρετε,

Την Τετάρτη, 26 Μαΐου, ώρα 7:00 μμ, θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάλεξη με θέμα:

“Είκοσι Χρόνια Ανάπτυξης Μοριακών ‘Rapid Tests’ στο Πανεπιστήμιο Πατρών: Επιτεύγματα και Εφαρμογές στους Τομείς της Υγείας και της Αγροδιατροφής”

Oμιλητής: Θεόδωρος Χριστόπουλος, Καθηγητής Αναλυτικής Χημείας, Τμήμα Χημείας, Πανεπιστήμιο Πατρών & σμΔΕΠ ΙΕΧΜΗ/ΙΤΕ

Η τηλεδιάλεξη πραγματοποιείται στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος ‘Αναλυτική Χημεία & Νανοτεχνολογία’, απευθύνεται σε ευρύ ακροατήριο και καλύπτει διεπιστημονική ερευνητική δραστηριότητα, η οποία συνδυάζει τη χημεία, τη νανοτεχνολογία και τη μοριακή βιολογία για την ανάπτυξη αισθητήρων και αναλυτικών μεθόδων με πολλαπλές εφαρμογές στα πεδία της Υγείας και της Αγροδιατροφής.

Σύνδεσμος

https://upatras-gr.zoom.us/j/96020984114?pwd=ZTJuaFRtdTRGOW9aaC9FbmJralZTUT09
Meeting ID: 960 2098 4114
Passcode: 254846

Περίληψη

Η ερευνητική μας ομάδα δραστηριοποιείται, για 20 χρόνια, στην ανάπτυξη διαφόρων μοριακών ‘Rapid Tests’ για ταχεία ανίχνευση DNA/RNA με γυμνό μάτι ή κινητό τηλέφωνο, με χαμηλό κόστος αντιδραστηρίων, χωρίς τη χρήση δαπανηρών οργάνων και χωρίς την ανάγκη ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού (σε αντίθεση με τα κλασσικά μοριακά tests). H διάλεξη αρχικά επικεντρώνεται στην αρχιτεκτονική και τον τρόπο λειτουργίας αυτών των αισθητήρων DNA τύπου ταινίας ξηρών αντιδραστηρίων. Στη συνέχεια περιγράφεται η επιτυχής εφαρμογή των μοριακών ‘Rapid Tests’ στον τομέα της Υγείας και στον τομέα της Αγροδιατροφής.

Στον τομέα της Υγείας, παρουσιάζεται η ταυτοποίηση παθογόνων μικροοργανισμών (ιών και βακτηρίων) σε κλινικά δείγματα, η ανίχνευση χρωμοσωμικών μεταθέσεων στο αίμα, οι οποίες συνδέονται με την οξεία και χρόνια λευχαιμία, η ανίχνευση μεταλλάξεων υπεύθυνων για μυελοϋπερπλαστικά σύνδρομα και η μοριακή διάγνωση κληρονομικών νόσων όπως η μεσογειακή αναιμία, η θρομβοφιλία, η νόσος Wilson και η FSHD. Επιπλέον, παρουσιάζονται εφαρμογές των αισθητήρων DNA στην ιατρική ακριβείας για αποτελεσματικότερη θεραπεία, περιορισμό των ανεπιθύμητων ενεργειών των φαρμάκων και μείωση του κόστους της υγειονομικής περίθαλψης. Η αξιοποίηση των αισθητήρων σε αναλυτικές μεθόδους υγρής βιοψίας αποτελεί αναδυόμενη κατεύθυνση εφαρμογών.

Στο πεδίο της  Αγροδιατροφής, η διενέργεια εργαστηριακών ελέγχων για τον προσδιορισμό της προέλευσης των προϊόντων καθώς και την παρακολούθησή τους σε όλα τα στάδια της αλυσίδας από την πρωτογενή παραγωγή, τη μεταποίηση και τη διανομή μέχρι τον τελικό καταναλωτή (ιχνηλασιμότητα), έχει θεμελιώδη σημασία για την προστασία των καταναλωτών και των παραγωγών. Στη διάλεξη, παρουσιάζονται εφαρμογές των μοριακών ‘Rapid Tests’ στον έλεγχο και στην πιστοποίηση προϊόντων κρέατος, γαλακτοκομικών προϊόντων και γενετικά τροποποιημένων οργανισμών στα τρόφιμα.


Με εκτίμηση

Θεόδωρος Χριστόπουλος
Καθηγητής Αναλυτικής Χημείας
Συντονιστής ΠΜΣ ‘Αναλυτική Χημεία & Νανοτεχνολογία
Τμήμα Χημείας
Πανεπιστήμιο Πατρών

Επισυνάπτεται το Έντυπο Σχεδίου Διδασκαλίας το οποίο θα πρέπει να συμπληρωθεί και να προσαρτηθεί ως παράρτημα στο πίσω μέρος της Πτυχιακής εργασίας. Υπενθυμίζεται πως για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ) απαιτούνται τα εξής:

1) Παρακολούθηση του μαθήματος "Διδακτική των Φυσικών Επιστημών" και επιτυχής αξιολόγηση.

2) Συμμετοχή στο σεμινάριο παιδαγωγικής και επιτυχής αξιολόγηση.

3) Παράρτημα στο πίσω μέρος της Πτυχιακής εργασίας με συμπληρωμένο το Έντυπο Σχεδίου Διδασκαλίας και εκπόνηση μικροδιδασκαλίας στο εργαστήριο εκπόνησης της πτυχιακής παρουσία του επιβλέποντα.

Σύμφωνα με το υπʼ αριθ. 52077/Ζ1/11.05.2021 έγγραφο  του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα "Κατ' εξαίρεση μετεγγραφές/μετακινήσεις ακαδ. έτους 2020-2021 - β' φάση", θα ανοίξει την επόμενη εβδομάδα η πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ για την υποβολή της βʼ φάσης αιτήσεων κατʼ εξαίρεση μετεγγραφής/μετακίνησης από τους δικαιούχους φοιτητές.

Έχει καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε τα στοιχεία των φοιτητών του Ιδρύματός μας να είναι διαθέσιμα, ηλεκτρονικά, στην εν λόγω πλατφόρμα.

Για την αναφορά τυχόν προβλημάτων που προκύπτουν κατά την υποβολή αιτήσεων μετεγγραφής όπως π.χ αδυναμία σύνδεσης στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Μετεγγραφών του Υπουργείου επειδή τα απαραίτητα στοιχεία είναι ανεπαρκή ή μη έγκυρα ή δεν περιλαμβάνονται στα διαθέσιμα αρχεία, οι δικαιούχοι φοιτητές θα απευθύνονται στη Γραμματεία του Τμήματος ( ή ) και θα μας αποστέλλουν συμπληρωμένο το επισυναπτόμενο excel αρχείο με τα στοιχεία τους έτσι ώστε το Τμήμα Δικτύων να προχωρήσει στην ενημέρωση/διόρθωση των στοιχείων αυτών.

Από τη Γραμματεία

Το Σεμινάριο Παιδαγωγικής ακαδημαϊκού έτους 2020-21 θα διεξαχθεί σε δύο μέρη μέσω zoom.

Μέρος 1ο Εισαγωγή στην Παιδαγωγική, Τετάρτη 19/5, 16:00-18:00.

Μέρος 2ο Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Έρευνα, Τετάρτη 26/5, 16:00-18:00.

Μετά το κάθε σεμινάριο θα ανοίγει στο eclass εξέταση η οποία θα αποτελείται από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να εγγραφούν άμεσα στο eclass των σεμιναρίων https://eclass.upatras.gr/courses/CHEM2210/ - Σεμινάριο Παιδαγωγικής (Μάιος 2021) ώστε να ενημερώνονται για θέματα που αφορούν το σεμινάριο (πχ. σύνδεσμος zoom για παρακολούθηση, τρόπος εξέτασης).

Η συμμετοχή στα δύο μέρη του σεμιναρίου και η επιτυχής αξιολόγηση στις εξετάσεις τους είναι υποχρεωτική για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ). Υπενθυμίζεται πως οι άλλες δύο υποχρεώσεις για την απόκτηση του ΠΔΕ είναι: α) η παρακολούθηση του μαθήματος "Διδακτική των Φυσικών Επιστημών" και επιτυχής αξιολόγηση και

β) παράρτημα στο πίσω μέρος της Πτυχιακής εργασίας με συμπληρωμένο το Έντυπο Σχεδίου Διδασκαλίας και εκπόνηση μικροδιδασκαλίας στο εργαστήριο εκπόνησης της πτυχιακής παρουσία του επιβλέποντα. Το Έντυπο Σχεδίου Διδασκαλίας θα αναρτηθεί με ανακοίνωση τις επόμενες μέρες.

Αγαπητοί χαίρετε,

Αύριο, Τρίτη 11 Μαΐου, ώρα 6:30 μμ, θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάλεξη με θέμα:

“Artificial Intelligence in Drug Discovery: What is Realistic, What are Illusions?”

Προσκεκλημένος ομιλητής: Andreas Bender, Reader, Centre for Molecular Informatics, Department of Chemistry, University of Cambridge, Cambridge, UK

Η τηλεδιάλεξη  πραγματοποιείται στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος ‘Αναλυτική Χημεία & Νανοτεχνολογία’, καλύπτει διεπιστημονική ερευνητική δραστηριότητα και απευθύνεται σε ευρύ ακροατήριο.

Σύνδεσμος:
https://upatras-gr.zoom.us/j/96020984114?pwd=ZTJuaFRtdTRGOW9aaC9FbmJralZTUT09
Meeting ID: 960 2098 4114
Passcode: 254846

Ακολουθεί η περίληψη της διάλεξης και σύντομο βιογραφικό του ομιλητή.

Abstract: Artificial Intelligence (AI) has had a profound impact on areas such as image and speech recognition; however, comparable advances in drug discovery are still rare. This contribution will explore some of the reasons why this is the case, starting firstly by embedding the application of AI in drug discovery into its historical context. Next, we will explore which types of improvements – namely to speed, cost, or quality of decisions – are able to have the most profound impact on the success of drug discovery projects, and we will see that it is quality of decisions in clinical phases that matters most for project success. However, while computational algorithms are tremendously powerful today, much of the data we have available in drug discovery projects comes from the preclinical, proxy domain – which possesses only limited utility to make predictions for clinical stages. Hence, while numerically we are at least to an extent becoming better at modelling proxy endpoints, this leads to a ‘models of models’ situation, which only translates to a very limited extent to the safety and efficacy of compounds which will reach patients in a clinical setting. Even more fundamentally, there are intrinsic aspects of chemical and biological data which make labelling data much more difficult than in the image- or speech-domain, such as its conditionality (e.g. the dependence of effects on dose), which pose conceptual problems to being able to apply computational algorithms in the drug discovery domain. The contribution will conclude with aspects of model validation and perceptions of AI in society which pose additional problems for their unbiased evaluation and development, and point out developments which are needed for applications of AI in drug discovery to contribute to the clinical safety and efficacy of future medicines.

--Andreas Bender and Isidro Cortés-Ciriano. Artificial intelligence in drug discovery: what is realistic, what are illusions? Part 1: Ways to make an impact, and why we are not there yet. Drug Discovery Today, 2021 (26) 2, 511 – 524.
--Andreas Bender and Isidro Cortes-Ciriano. Artificial intelligence in drug discovery: what is realistic, what are illusions? Part 2: a discussion of chemical and biological data. Drug Discovery Today, 2021 (in press, DOI: 10.1016/j.drudis.2020.11.037).


Short CV:
Dr Andreas Bender is Director for Digital Life Sciences at Nuvisan in Berlin, as well as a Reader for Molecular Informatics with the Centre for Molecular Science Informatics at the Department of Chemistry of the University of Cambridge. In his work, Andreas is involved with the integration and analysis of chemical and biological data from different sources, such as structural and bioactivity data, gene expression readouts, cellular imaging data, pathway information, etc. The computational analysis of this information is in his research then aimed at understanding phenotypic compound action – such as cellular readouts and organism-level effects – on a mechanistic level, predicting molecular properties related to both compound effiacy and toxicity, as well as e.g. compound repurposing. He received his PhD from the University of Cambridge and worked in the Lead Discovery Informatics group at Novartis in Cambridge/MA as well as at Leiden University in the Netherlands and at AstraZeneca before his current post.


Με εκτίμηση

Θεόδωρος Χριστόπουλος
Καθηγητής
Τμήμα Χημείας

Πρόσφατες ανακοινώσεις

Αίθουσα συνεδριάσεων
Βιβλιοθήκη
Αίθουσα πολυμέσων
Υπολογιστικό κέντρο
Αίθουσα σεμιναρίων
Αμφιθέατρο διδασκαλίας 10
Αίθουσα διδασκαλίας ΒΝΚ
Αίθουσα διδασκαλίας ΧΒ

Επικοινωνία

Τμήμα Χημείας
Πανεπιστήμιο Πατρών
Πανεπιστημιούπολη
Ρίο Αχαΐας
26504 Ελλάδα
Email:
Τηλέφωνο: (+302610) 996202 & 996205 (προπτυχιακά), 996203 & 996204 (μεταπτυχιακά)

Λίστες ανακοινώσεων

Οι διαθέσιμες ηλεκτρονικές λίστες ανακοινώσεων του Τμήματος Χημείας είναι:

(ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Για εγγραφή στη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση:

Για διαγραφή από τη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση:


(ΛΙΣΤΑ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)...