Παρακαλούνται οι φοιτητές που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το μάθημα Πειραματική Φυσικοχημεία 2 να εγγραφούν στην πλατφόρμα του eclass στο μάθημα «Πειραματική Φυσικοχημεία 2 ακ. έτος 2025-26» (ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΑΚ ΕΤΟΣ, OXI στην Πειραματική Φυσικοχημεία 2 Ακ. Έτος 2024-25) το αργότερο έως 26/09. Μετά το πέρας της εγγραφής αυτής θα λαμβάνετε αναλυτικές ανακοινώσεις από την πλατφόρμα για την έναρξη και λειτουργία του εργαστηρίου.

Υπενθύμιση: Για την εγγραφή δεν είναι προαπαιτούμενα η παρακολούθηση ή η επιτυχής εξέταση της Πειραματικής Φυσικοχημείας 1.

Προσοχή: Οι φοιτητές παλαιότερων ετών που χρωστούν την γραπτή εξέταση ΔΕΝ θα εγγραφούν σε αυτό το μάθημα το παραπάνω χρονικό διάστημα.

Οι διδάσκοντες του μαθήματος

 

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές-τριες που επιθυμούν να συμμετέχουν στην προσεχή τελετή ορκωμοσίας Νοεμβρίου 2025, παρακαλούνται να καταθέσουν στη Γραμματεία του τμήματος τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την αποφοίτησή τους, το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 10.10.2025.

pdf 64Απονομή Διπλωμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών

Αγαπητές/οί πρωτοετείς φοιτήτριες/ές,

Σας καλωσορίζoυμε στο Πανεπιστήμιο Πατρών και σας συγχαίρουμε για την επιτυχία σας. Η μετάβαση από μαθητή σε φοιτητή – ακαδημαϊκό πολίτη, σίγουρα γεννά πολλά ερωτηματικά. Θα σας προτείναμε να παρακολουθείτε ανελλιπώς την εφαρμογή https://my.upatras.gr/ (συγκεντρωμένες όλες οι πληροφορίες που χρειάζεστε για την φοίτησή σας) και την ιστοσελίδα του Τμήματος εισαγωγής σας https://www.upatras.gr/education/undergraduate-studies/, όπου αναρτώνται όλες οι ανακοινώσεις που σας ενδιαφέρουν και αναγράφονται τα τηλέφωνα επικοινωνίας με τη Γραμματεία. Για την απόκτηση της ιδιότητας του φοιτητή και το ομαλό ξεκίνημα της φοιτητικής σας ζωής, τα απαραίτητα και υποχρεωτικά βήματα (περιγράφονται αναλυτικά και στο https://my.upatras.gr/protoeteis/) είναι κατά σειρά τα ακόλουθα:

  1.  
  2. Βήμα 2ο: Ολοκλήρωση ηλεκτρονικής εγγραφής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, eggrafes.upatras.gr κατά το διάστημα από Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 έως και Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 15:00. Το 2ο βήμα, αφορά όσους υπέβαλλαν την αίτηση ηλεκτρονικής εγγραφής στο ΥΠΑΙΘΑ. Αναλυτικά η διαδικασία περιγράφεται στο σύνδεσμο https://my.upatras.gr/protoeteis/. Για τεχνική υποστήριξη κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης της εγγραφής σας μπορείτε να επικοινωνείτε τις ώρες 09.00-15.00 στο τηλέφωνο 2610-96.2299, όλες τις εργάσιμες ημέρες κατά το διάστημα εγγραφών.
  3. Βήμα 3ο: Παραλαβή κωδικών πρόσβασης Ιδρυματικού Λογαριασμού (ακαδημαϊκό e-mail). Αποστέλλονται στο e-mail που δηλώσατε στο προηγούμενο βήμα, 2-3 ημέρες μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών και την οριστικοποίηση εγγραφής. ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτοί οι κωδικοί, θα χρησιμοποιούνται πλέον υποχρεωτικά για οποιαδήποτε ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλετε (πάσο, σίτιση, στέγαση, δήλωση μαθημάτων κ.λπ.) και για την ηλεκτρονική αλληλογραφία σας με το Πανεπιστήμιο Πατρών.
  4. Βήμα 4ο: Παραλαβή Πιστοποιητικού εγγραφής. Στο ακαδημαϊκό σας e-mail, (στον σύνδεσμο: https://webmail.ac.upatras.gr/ εισέρχεστε με τους κωδικούς που παραλάβατε στο βήμα 3) θα σας αποσταλεί από τη Γραμματεία του Τμήματός σας Πιστοποιητικό Εγγραφής για κάθε νόμιμη χρήση (για τους άρρενες φοιτητές, αποστέλλεται επιπλέον πιστοποιητικό για τη στρατολογία).
  5. Βήμα 5ο: Αίτηση για ακαδημαϊκή ταυτότητα (πάσο). Για να λάβετε την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα – πάσο, υποβάλετε αίτηση στο ΥΠΑΙΘΑ, στον σύνδεσμο: https://submit-academicid.minedu.gov.gr/. Συνδέεστε με τους κωδικούς Ιδρυματικού Λογαριασμού και ακολουθείτε τις οδηγίες. Προσοχή, θα πρέπει να ανεβάσετε έγχρωμη ψηφιακή φωτογραφία, τύπου διαβατηρίου.

Μετεγγραφές- Μετακινήσεις: Μπορείτε να υποβάλλετε εφόσον το επιθυμείτε αίτηση για μετεγγραφή ή μετακίνηση αποκλειστικά και μόνο στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ, https://transfer.it.minedu.gov.gr/ (συνδέεστε με τους κωδικούς που παραλάβατε στο βήμα 3). ΠΡΟΣΟΧΗ: Εφαρμόζονται κριτήρια και Προϋποθέσεις. Σχετικό υλικό έχει αναρτηθεί στα χρήσιμα έγγραφα της εφαρμογής. Οι ημερομηνίες καθορίζονται από το ΥΠΑΙΘΑ.

Παροχές (Σίτιση – Στέγαση). Προσοχή, υπάρχουν καταληκτικές ημερομηνίες

  1. Σίτιση. Εφόσον καλύπτετε προϋποθέσεις οικονομικών κριτηρίων, μπορείτε να έχετε δωρεάν σίτιση με την επίδειξη ειδικής ταυτότητας στο εστιατόριο της Φοιτητικής Εστίας στην Πανεπιστημιούπολη της Πάτρας καθώς και σε εστιατόρια στις πόλεις που εδρεύουν Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών. Η διαδικασία περιγράφεται στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/sitisi/
  2. Στέγαση. Οι πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών που ενδιαφέρεστε να στεγαστείτε στις Φοιτητικές Εστίες του Πανεπιστημίου Πατρών, πρέπει να υποβάλετε τη σχετική αίτηση μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στη διεύθυνση https://stegasi.upatras.gr. Η διαδικασία και τα δικαιολογητικά περιγράφονται στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/stegasi/
  3. Στεγαστικό επίδομα. Εφόσον νοικιάσετε κατοικία, φροντίστε εγκαίρως, να υπογράψετε έγκυρα συμβόλαια. Έχετε τη δυνατότητα στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους, σε ημερομηνία που καθορίζεται από το ΥΠΑΙΘΑ (εκτιμώμενο χρονικό διάστημα: Ιούλιος 2026), να υποβάλλετε αίτηση για στεγαστικό επίδομα. Περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/stegastiko-epidoma/

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025, αρχίζουν τα μαθήματα

Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι ανεξάρτητη από την οριστικοποίηση της εγγραφής. Παρακολουθείτε την ιστοσελίδα του Τμήματός σας  https://www.upatras.gr/education/undergraduate-studies/ για να ενημερωθείτε για το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων σας. Μπορείτε να πληροφορηθείτε από τώρα τις ημερομηνίες έναρξης – λήξης μαθημάτων όλου του έτους και των εξεταστικών περιόδων, στο ακαδημαϊκό ημερολόγιο: https://www.upatras.gr/stay-tuned/academic-calendar/

pdf 64ΔΕΕ - Οδηγίες για πρωτοετείς 2025-2026

 

Παρακαλούνται οι μεταπτυχιακές/οί φοιτήτριες/ές και υποψήφιες/οι διδάκτορες να καταθέσουν συμπληρωμένη τη συνημμένη αίτηση για παροχή επικουρικού έργου στον Γ Τομέα για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2025-26.

Οι αιτήσεις πρέπει να κατατεθούν με email μέχρι την Δευτέρα, 15/9/2025 στην Διευθύντρια του Γ Τομέα ().

Με εκτίμηση,

Χ. Ντεϊμεντέ

Διευθύντρια Γ Τομέα

docx 64Αίτηση ανάθεσης επικουρικού έργου

 

Οι φοιτήτριες/ες που επιθυμούν να εξεταστούν στο μάθημα του 8ου εξαμήνου "Υπολογιστική Χημεία, Θεωρητική Φασματοσκοπία και Μοριακός Σχεδιασμός" πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στο σύνδεσμο https://eclass.upatras.gr/courses/CHEM2480/ το αργότερο μέχρι και την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025.

ΠΡΟΣΟΧΗ: η εξέταση θα γίνει στις 23 Σεπτεμβρίου 2025 λόγω των παρουσιάσεων της Πρακτικής Άσκησης την ημέρα που αναγράφεται στο πρόγραμμα.

Στη συνέχεια πρέπει να εγγραφούν στην κατάλληλη Ομάδα Χρηστών ανάλογα την ώρα εξέτασης που τις/τους εξυπηρετεί.

Στον παραπάνω σύνδεσμο θα αναρτώνται οι ανακοινώσεις για την εξέταση του μαθήματος.

Επισυνάπτεται προκήρυξη που αφορά μία επί πληρωμή θέση διδακτορικού στο Biobizkaia Health Research Institute (Ισπανία). (Deadline - 30/09/25)
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε το συνημμένο αρχείο καθώς και τον σύνδεσμο: https://glycoimmunology-lab.com/

pdf 64Ph.D. Fellowship Opportunity, Biochemistry, Spain

Παρακαλούνται οι μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες που παρακολούθησαν το σεμινάριο Υγιεινής και Ασφάλειας κατά την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου 2025, να προσέρχονται στη Γραμματεία του Τμήματος Χημείας καθημερινά και ώρες 12:00 έως 14:00, για την παραλαβή των Πιστοποιητικών τους. 

Η παρουσίαση των Πτυχιακών Εργασιών των προπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος Χημείας θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Σεμιναρίων (ισόγειο, βορείου κτιρίου) το διάστημα από Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου έως και Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2025.

Οι Επιβλέποντες πτυχιακών εργασιών που δεν θα παρουσιασθούν στο ανωτέρω διάστημα (π.χ. λόγω ταξιδιού, ασθενείας ή οποιασδήποτε άλλης αιτίας), θα ενημερώσουν το Τμήμα για την εναλλακτική ημερομηνία παρουσίασης με σχετική ανακοίνωση στο .

ΒΗΜΑΤΑ:

1. Πριν την παρουσίαση

Οι Επιβλέποντες θα πρέπει να ανεβάσουν το αργότερο μέχρι την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, ώρα 13:00 (τηρείται αυτομάτως σειρά προτεραιότητας) στην ιστοσελίδα https://mrbs.support.chem.upatras.gr τα ακόλουθα:

1. Προτιμητέα ημέρα και ώρα παρουσίασης

2. Ονοματεπώνυμο και Αριθμό Μητρώου του φοιτητού.

3. Τίτλο πτυχιακής εργασίας.

4. Ονοματεπώνυμο Επιβλέποντα.

2. Μετά την παρουσίαση

Ο φοιτητής/τρια καταθέτει στην Γραμματεία του Τμήματος ένα αντίτυπο της τελικής διορθωμένης πτυχιακής εργασίας σε έντυπη μορφή, σε χρονικό διάστημα έως 2 ημερών από την ημερομηνία παρουσίασης. Ένα αντίγραφο παραδίδεται επίσης από τον φοιτητή/τρια στον Επιβλέποντα κατόπιν συνεννόησης μεταξύ τους.

Ο Επιβλέπων αποστέλλει ηλεκτρονικά στη Γραμματεία του Τμήματος υπογεγραμμένη Βεβαίωση Περάτωσης Πτυχιακής Εργασίας. Πρότυπο έντυπο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Τμήματος: https://www.chem.upatras.gr/el/downloads-el/9-entypa-grammateias/31-ptyxiakh-ergasia.html. Η βεβαίωση αποστέλλεται και σε επεξεργάσιμη μορφή (word).

Βαθμολόγια: τα βαθμολόγια των πτυχιακών εργασιών κατατίθενται στη Γραμματεία υπογεγραμμένα από τον Επιβλέποντα το αργότερο έως δύο ημέρες από την παρουσίαση της πτυχιακής. Οι βαθμοί ανεβάζονται από τον Επιβλέποντα στο ψηφιακό άλμα. Ωστόσο, οι παλαιότεροι φοιτητές πρέπει να βαθμολογηθούν χρησιμοποιώντας το «χειρόγραφο» (τυποποιημένο από τη Γραμματεία σε μορφή excel) βαθμολόγιο.

3. Επισημάνσεις

Ο Κανονισμός Πτυχιακών Εργασιών είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Τμήματος: https://www.chem.upatras.gr/el/studies-el/proptyxiako-programma/ptyxiaki-ergasia.html.

Για την λήψη πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας χρειάζονται:

  1. επιτυχής αξιολόγηση στο μάθημα «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών» (εισαχθέντες 2016-17 και εντεύθεν),
  2. επιτυχής αξιολόγηση του σεμιναρίου ή σεμιναρίων παιδαγωγικής, ανάλογα με το έτος εισαγωγής (π.χ. οι εισαχθέντες του ακαδ. έτους 2015-16 πρέπει να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς το σεμινάριο διδακτικής και το σεμινάριο παιδαγωγικής, καθώς δεν υπήρχε το μάθημα «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών»),
  3. επιτυχής παρουσίαση σχεδίου μικροδιδασκαλίας και κατάθεσής του ως παράρτημα στο πίσω μέρος της Πτυχιακής Εργασίας ή της σχετικής βεβαίωσης παρακολούθησης για όσους παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα παιδαγωγικής επάρκειας του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας, αντί του σχεδίου μικροδιδασκαλίας.

Μικροδιδασκαλία: Το συμπληρωμένο σχέδιο μικροδιδασκαλίας, για όσους πληρούν τις προϋποθέσεις και θέλουν να τους χορηγηθεί βεβαίωση παιδαγωγικής επάρκειας, επισυνάπτεται υποχρεωτικώς στο τέλος της πτυχιακής εργασίας, ως Παράρτημα. Όσοι παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα παιδαγωγικής επάρκειας του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ), αντί του σχεδίου μικροδιδασκαλίας, επισυνάπτουν στο τέλος της πτυχιακής τους εργασίας τη σχετική βεβαίωση παρακολούθησης από το ΜΕΤ.

Η Επιτροπή Παρουσίασης Πτυχιακών Εργασιών

The International Max Planck Research School for Molecules of Life (IMPRS-ML) in Munich would like to announce an open call for PhD student

positions.

You can view and download our announcement poster here: IMPRS-ML Open Call Poster 2025 [1]

We kindly ask you to share this announcement with potentially interested students and to display the poster at your departments bulletin boards.

IMPRS-ML is a centre of excellence dedicated to the education and training of the world's most promising young researchers in the areas of biochemistry, structural biology, biophysics, cell biology, systems biology, and computational biology. The program is a collaboration of the renowned Max Planck Institutes of Biochemistry and for Biological Intelligence as well as two leading German universities, the Ludwig-Maximilians-Universität München and the Technische Universität München, delivering first class doctoral training.

For more information, eligibility criteria and online application, please visit our website https://imprs-ml.mpg.de/ [2]. Additionally, we would like to invite you to connect with us on social media for regular updates. You can find us on LinkedIn [3], Instagram [4], and Bluesky [5].

Our application portal is open NOW. The closing date for applications is 07 October 2025. Accepted candidates will start their research projects between March and October 2026.

Please feel free to contact us at the IMPRS-ML Coordination Office at  if you have any further questions.

Best regards,

Melanie

--

Melanie Baur (she / her)

Scientific Coordinator

Career Development Service | IMPRS-ML   [6]

MAX PLANCK INSTITUTE OF BIOCHEMISTRY

Am Klopferspitz 18 | 82152 Martinsried | Germany

Phone: +49 (89) 8578 – 2432

https://imprs-ml.mpg.de [7]


Links:

[1] https://datashare.biochem.mpg.de/s/8Z8zTexLoHW63Ot

[2] https://imprs-ml.mpg.de/

[3] https://www.linkedin.com/school/imprs-ml

[4] https://www.instagram.com/imprs_ml/

[5] https://bsky.app/profile/imprs-ml.bsky.social

[6] https://www.biochem.mpg.de/de

[7] https://imprs-ml.mpg.de

Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,

Θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε ότι το Περιφερειακό Τμήμα Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών διοργανώνει την πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού σεμιναρίου κατάρτισης ISO/IEC 17025:2017 - Διαπίστευση Χημικών Εργαστηρίων.

Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι 20 ώρες και θα πραγματοποιηθεί υβριδικά στην Πάτρα τις ημέρες 27-29 Σεπτεμβρίου. Οι ώρες του σεμιναρίου και ο τρόπος παρακολούθησης του σεμιναρίου είναι οι εξής:

  1. Σάββατο 27/9/2025 - 8 ώρες - Δια ζώσης στην Πάτρα
  2. Κυριακή 28/9/2025 - 8 ώρες - Δια ζώσης στην Πάτρα
  3. Δευτέρα 29/9/2025 - 4 ώρες διαδικτυακά

Για την απόκτηση Πιστοποιητικού Κατάρτισης είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση και των 20 ωρών του σεμιναρίου.

Το τελικό κόστος παρακολούθησης θα εξαρτηθεί από τον τελικό αριθμό των συμμετεχόντων και θα κυμαίνεται:

  1. Για τα (ταμειακά ενήμερα) μέλη της ΕΕΧ: 200-250€
  2. Για τα μη μέλη: 280-330€

Ο μέγιστος αριθμός ατόμων για την διεξαγωγή του σεμιναρίου είναι τα 22 άτομα.

Παρακαλούμε, όπως μας εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2025. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας για τις συμμετοχές

Για δήλωση συμμετοχής μπορείτε είτε να απαντήσετε στο e-mail  είτε επικοινωνώντας με το γραφείο του Π.Τ. της Ε.Ε.Χ. στο τηλ.2610362460 (ώρες επικοινωνίας Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη 7-9 το απόγευμα).

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος Βασίλης Παναγόπουλος
Η Γεν. Γραμματέας Χρυσή Χαϊκάλη

Latest announcements

Contact

Dept of Chemistry
University of Patras
University Campus
Rio Achaias
26504 Greece
Email:
Tel: (+302610) 996202 & 996205 (postsec), 996203 (gradsec)


View map in new window

Λίστες ανακοινώσεων

Οι διαθέσιμες ηλεκτρονικές λίστες ανακοινώσεων του Τμήματος Χημείας είναι:

(ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Για εγγραφή στη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση:

Για διαγραφή από τη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση: ...