Η δικτυακή πύλη για δήλωση χειμερινών μαθημάτων για τους προπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματός μας θα είναι διαθέσιμη από 23/10/2025 έως και 18/11/2025.

  • Για να γίνει δήλωση μαθημάτων, θα πρέπει να έχει γίνει ανανέωση εξαμήνου στην ηλεκτρονική γραμματεία.
  • Οι φοιτητές δηλώνουν τα μαθήματα του τρέχοντος εξαμήνου (χειμερινού ή εαρινού) και τα μαθήματα που χρωστούν από προηγούμενα εξάμηνα (χειμερινά ή εαρινά, αναλόγως το εξάμηνο δήλωσης).
  • Έγκυρη θεωρείται η τελευταία δήλωση που υποβάλει ο φοιτητής. Αν έχει υποβάλλει ήδη μία και προσπαθήσει να κάνει καινούργια δήλωση με προσθήκη κάποιου μαθήματος, θα πρέπει να συμπεριλάβει και πάλι τα μαθήματα που είχε δηλώσει στην προηγούμενη δήλωση.
  • Η δήλωση μαθημάτων για να είναι έγκυρη, πρέπει να γίνει στην ηλεκτρονική γραμματεία του ΨΑ (https://progress.upatras.gr) και όχι σε άλλη πλατφόρμα (π.χ. e-class).
  • Όταν γίνει η δήλωση μαθημάτων, προτείνεται οι φοιτητές να αποσυνδεθούν και συνδεθούν εκ νέου στην ηλεκτρονική Γραμματεία για να επιβεβαιώσουν ότι το σύνολο των μαθημάτων που επιθυμούν είναι δηλωμένα ελέγχοντας το ακαδημαϊκό τους έργο (Συνιστούμε να κρατήσετε screenshot της δήλωσης).
  • Κατόπιν επανειλημμένων σχετικών αποφάσεων Συνελεύσεων του Τμήματος, επισημαίνεται ότι δεν θα γίνονται δεκτά αιτήματα εκπρόθεσμων δηλώσεων μαθημάτων, παρά μόνο εάν υπάρχει αιτιολογημένη και αποδεδειγμένη αδυναμία δήλωσης (π.χ. ιατρικοί λόγοι-νοσηλεία).
  • Τα ονόματα των φοιτητών που δεν θα βρεθούν να έχουν κάνει δήλωση μαθημάτων δεν θα συμπεριληφθούν στα ηλεκτρονικά βαθμολόγια και ως εκ τούτου δεν θα είναι δυνατή η κατάθεση βαθμολογίας γι’ αυτούς στην εξεταστική του εξαμήνου αλλά ούτε και στην επαναληπτική του Σεπτεμβρίου.
  • Οι φοιτητές που δεν έχουν δηλώσει μαθήματα, δεν έχουν δικαίωμα παραλαβής των αντίστοιχων συγγραμμάτων τους από τον Εύδοξο. Σε περίπτωση που ο φοιτητής έχει παραλάβει συγγράμματα από μη δηλωθέντα μαθήματα, θα του ζητηθεί η επιστροφή τους, στο επόμενο εξάμηνο και δεν θα μπορεί να ζητήσει την παραλαβή των συγγραμμάτων αυτών το επόμενο έτος.

Δήλωση μαθημάτων για τους επί πτυχίω φοιτητές

Οι επί πτυχίω φοιτητές έχουν τη δυνατότητα δήλωσης μαθημάτων ανά εξάμηνο ως εξής:

  • Μαθήματα του τρέχοντος εξαμήνου π.χ. μαθήματα 1ου, 3ου, 5ου και 7ου εξαμήνου στη δήλωση μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου, όταν διανύεται το χειμερινό εξάμηνο εκάστου ακαδημαϊκού έτους και στη συνέχεια κατόπιν σχετικής ανακοίνωσης της Γραμματείας γίνεται δήλωση όσων τυχόν μαθημάτων εαρινού εξαμήνου οφείλουν.
  • Αντίστοιχα, αν διανύεται το εαρινό εξάμηνο, οι επί πτυχίω φοιτητές δηλώνουν τα μαθήματα 2ου, 4ου, 6ου και 8ου εξαμήνου και κατόπιν σχετικής ανακοίνωσης της Γραμματείας γίνεται δήλωση όσων τυχόν μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου οφείλουν.

Δήλωση μαθημάτων Πτυχιακής Πειραματικής Εργασίας

Το 7ο ή 8ο εξάμηνο (αναλόγως με την έναρξη εκπόνησης της πτυχιακής εργασίας) γίνεται η δήλωση των μαθημάτων της πτυχιακής πειραματικής εργασίας. Ειδικότερα:

  • Οι εισαχθέντες από το ακαδ. έτος 2018-2019 και μετά, δηλώνουν μόνο μια φορά τα μαθήματα της πτυχιακής εργασίας ως εξής:
  • Σε περίπτωση που η έναρξη της πτυχιακής εργασίας γίνεται στο χειμερινό εξάμηνο (7ο εξάμηνο) ο φοιτητής δηλώνει τα μαθήματα: ΠΠΕ - ΠΠΕ1 - ΠΠΕ2. Το επόμενο εξάμηνο (εαρινό) θα δηλώσει τα μαθήματα ΠΠ3 και ΠΠ4.
  • Σε περίπτωση που η έναρξη της πτυχιακής εργασίας γίνεται στο εαρινό εξάμηνο (8ο εξάμηνο) ο φοιτητής δηλώνει τα μαθήματα: ΠΠΕ - ΠΠΕ3 - ΠΠΕ4 και το επόμενο χειμερινό εξάμηνο τα μαθήματα ΠΠ1 και ΠΠ2.
  • Οι εισαχθέντες με παλαιότερο ακαδ. έτος εισαγωγής (πριν το ακαδ. έτος 2018-2019) οφείλουν να δηλώνουν σε κάθε εξάμηνο (στις δηλώσεις μαθημάτων χειμερινού και εαρινού) τα αντίστοιχα μαθήματα της πτυχιακής εργασίας: Χειμερινό Εξάμηνο: ΠΠΕ1, ΠΠΕ2, Εαρινό Εξάμηνο: ΠΠΕ3, ΠΠΕ4.
  • Τα μαθήματα της πτυχιακής εργασίας δηλώνονται μόνο στις δηλώσεις μαθημάτων του τρέχοντος εξαμήνου και όχι στις δηλώσεις μαθημάτων επί πτυχίω φοιτητών που αφορούν την εξέταση μαθημάτων διαφορετικού εξαμήνου. Δηλαδή στη δήλωση μαθημάτων τρεχόντων εξαμήνων (στο 7ο εξάμηνο), όταν διανύεται το χειμερινό εξάμηνο εκάστου ακαδημαϊκού έτους και στη δήλωση τρεχόντων μαθημάτων (στο 8ο εξάμηνο), όταν διανύεται το εαρινό εξάμηνο κάθε ακαδημαϊκού έτους.

Το χρονικό διάστημα δήλωσης μαθημάτων ανακοινώνεται από τη Γραμματεία στην ιστοσελίδα του Τμήματος. Παρακαλούνται οι φοιτητές/τριες να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις, ιδιαίτερα στις αρχές κάθε εξαμήνου.

ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΒΗΜΑΤΑ

1. Εγγραφή ΑΜΕΣΑ, (ΣΉΜΕΡΑ) στην πλατφόρμα https://eggrafes.upatras.gr από σήμερα 22/10/2025 έως και Παρασκευή 31/10/2025 15:00. Προσοχή: στο πατρώνυμο να αναγραφεί ΤΕΣΤ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΊΑ. Στην πλατφόρμα αναρτούν ως συνημμένα:

     Ευκρινή φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας

     Έγχρωμη Φωτογραφία τύπου ταυτότητας/διαβατηρίου

2. Τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά που απαιτούνται, κατά περίπτωση, και αναγράφονται στο έντυπο της αίτησης μετεγγραφής προς το Υπουργείο, μπορούν να προσκομίζονται ή/και να αποστέλλονται στη Γραμματεία (ισόγειο Νότιου Κτιρίου Τμ. Χημείας) ΕΦΟΣΟΝ έχει γίνει η εγγραφή στην ανωτέρω πλατφόρμα κάθε μέρα από 12.00-13.00

3. Όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος της πλατφόρμας και των συμπληρωματικών δικαιολογητικών, θα ειδοποιηθούν οι ενδιαφερόμενοι να ζητήσουν και να μας προσκομίσουν τη Βεβαίωση Διαγραφής τους από το Τμήμα Προέλευσης.

4. Όταν η Γραμματεία παραλάβει τη βεβαίωση διαγραφής, προχωρά στην εγγραφή των φοιτητών στο Τμήμα Χημείας και εκδίδονται κωδικοί/διαπιστευτήρια για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

Οι κωδικοί θα αποσταλούν στα email που θα δηλωθούν στο eggrafes.upatras.gr σε 24-48 ώρες. Παρακαλούνται οι φοιτητές να ελέγχουν spam και ανεπιθύμητη αλληλογραφία.

5. Στη συνέχεια εφόσον χρησιμοποιηθούν οι κωδικοί και ενεργοποιηθούν οι λογαριασμοί από τους φοιτητές, θα αποσταλούν στο πανεπιστημιακό τους email τα πιστοποιητικά φοίτησης.

Όσοι Φοιτητές προέρχονται από άλλο Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών, δεν ακολουθούν την παραπάνω διαδικασία με την πλατφόρμα. Προσέρχονται τις ανωτέρω ώρες στη Γραμματεία και καταθέτουν τα ανωτέρω αναφερόμενα έντυπα.

ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ

Όσοι φοιτητές του Τμήματος Χημείας παίρνουν μετεγγραφή για άλλα Τμήματα ή Ιδρύματα, καταθέτουν σχετικό αίτημα διαγραφής στον σύνδεσμο: https://eservice.upatras.gr/case/aitisi-diagrafis/description/ και παραδίδουν στη Γραμματεία την ακαδημαϊκή τους ταυτότητα.

Ημερομηνία ορκωμοσίας για τους απόφοιτους του προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Χημείας, που ολοκλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους στην εξεταστική Σεπτεμβρίου 2025 
Οι ημερομηνίες ορκωμοσίας δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα, προγραμματίζονται ως εξής:
Προπτυχιακά: 15-17/12/2025
Μεταπτυχιακά: 18-19/11/2025
Διδακτορικά: 20/11/2025
 (Θα βγει νεότερη ανακοίνωση όταν οριστικοποιηθούν)

Ο χώρος διεξαγωγής των τελετών των Τμημάτων που εδρεύουν στην Πάτρα είναι το Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών
Παρακαλούνται οι προπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Χημείας που ολοκλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους και θα συμμετάσχουν στην ορκωμοσία, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο πρόγραμμα, να καταθέσουν ΑΜΕΣΑ αίτηση ορκωμοσίας από σήμερα 20/10/2025 έως το αργότερο και την 05/11/2025 στους ακόλουθους συνδέσμους:
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ: https://eservice.upatras.gr/case/aitisi-orkomosias-proptychiakon-foititon/description/

Οι ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΙ φοιτητές θα πρέπει να αναρτήσουν στον παραπάνω σύνδεσμο και τα επισυναπτόμενα έντυπα 1 και 2

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ: https://eservice.upatras.gr/case/aitisi-symmetochis-sti-teleti-aponomis-metaptychiakou-titlou-spoudon/description/

ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ: https://eservice.upatras.gr/case/aitisi-orkomosias-didaktoron/description/

Όσοι δεν θα παραβρεθούν για προσωπικούς τους λόγους π.χ. λόγω εργασίας ή ταξίδι στο εξωτερικό, παρακαλούνται να ενημερώσουν την Γραμματεία () και θα συμμετάσχουν στην επόμενη ορκωμοσία .

ΟΔΗΓΙΕΣ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑΣ – ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
•    Πληροφορίες για πρόσβαση στην Πανεπιστημιούπολη στο Ρίο Πατρών, στο Αγρίνιο και στο Μεσολόγγι, μπορείτε να αναζητήσετε στο σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/protoeteis/prosvasi-stin-panepistimioupoli-patras/
•    Το κείμενο της καθομολόγησης των προπτυχιακών/μεταπτυχιακών αποφοίτων ή διαβεβαίωσης διδακτόρων, χορηγείται από τη Γραμματεία του Τμήματος. Κατά την τελετή ορκωμοσίας καλούνται με αλφαβητική σειρά οι πτυχιούχοι/διπλωματούχοι κάθε Τμήματος. Μεταξύ αυτών, ο πτυχιούχος/διπλωματούχος που πέτυχε τον μεγαλύτερο βαθμό, αναγιγνώσκει την διαβεβαίωση ή την καθομολόγηση, αντίστοιχα. 
•    Επειδή η τελετή ορκωμοσίας αποτελεί μια σημαντική στιγμή τόσο για τους αποφοίτους όσο και για τις οικογένειές τους, μεριμνάτε ώστε να πραγματοποιηθεί σε ατμόσφαιρα πολιτισμού και ευπρέπειας, όπως αρμόζει σε Ακαδημαϊκό Ίδρυμα. Ως εκ τούτου, απαγορεύεται η κατανάλωση ποτού και φαγητού, καθώς και η χρήση ειδών πάρτι (σερπαντίνων, κομφετί, καραμουζών κλπ.) στο χώρο διεξαγωγής των τελετών, στους κοινόχρηστους χώρους και στον περιβάλλοντα χώρο της Πανεπιστημιούπολης.
•    Στο πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ΕΕ 2016/679, σας ενημερώνουμε ότι, οι τελετές ορκωμοσίας πτυχιούχων – διπλωματούχων του Πανεπιστημίου Πατρών, βιντεοσκοπούνται, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια των τελετών λαμβάνονται φωτογραφίες των ορκιζόμενων και των παρευρισκόμενων επισκεπτών από διαπιστευμένους φωτογράφους, εικονολήπτες. Με τη συμμετοχή σας στις τελετές δηλώνετε ότι γνωρίζετε τη συλλογή και χρήση των δεδομένων εικόνας/ήχου και συναινείτε σε αυτήν. Όποιος ή όποια δεν αποδέχεται την πιθανότητα να φωτογραφηθεί ή βιντεοσκοπηθεί, παρακαλούμε να το δηλώσει στο (), προκειμένου να κατευθυνθεί σε θέσεις εκτός εμβέλειας της φωτογράφησης ή της βιντεοσκόπησης. Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά χρονικής προτεραιότητας. Πληροφορίες σχετικά με την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων μπορείτε να αναζητήσετε στο σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/privacy-policy/ ή να επικοινωνήσετε με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (). 
•    Οι φοιτητές προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί και υποψήφιοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών, κατά την τελετή ορκωμοσίας τους φέρουν το επίσημο ένδυμα (τήβεννο).  Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσέρχονται τουλάχιστον μία (1) ώρα  πριν από την έναρξη  της τελετής, προκειμένου να περιενδυθούν την τήβεννο. Μετά το πέρας της τελετής, επιστρέφουν υποχρεωτικά & ενυπογράφως την τήβεννο.
•    Στις τελετές θα συμμετάσχουν οι ορκιζόμενοι/-ες, συνοδευόμενοι, από πέντε (5) το πολύ άτομα/ορκιζόμενο-η. Οι ορκιζόμενοι με τους συνοδούς τους προσέρχονται στο χώρο διεξαγωγής της τελετής μία ώρα πριν την έναρξη της τελετής και αποχωρούν σταδιακά, χωρίς να παραμένουν στους κοινόχρηστους χώρους, προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός μεταξύ των τελετών ορκωμοσίας. 
•    Αναλυτικές οδηγίες ορκωμοσίας και περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να λάβετε από τις Γραμματείες των Τμημάτων.
•    Το πρόγραμμα των τελετών ενδέχεται να τροποποιηθεί και να προσαρμοστεί ανάλογα με ειδικές συνθήκες που μπορεί να προκύψουν.


ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΝΟΕ-ΔΕΚ 2025

docx 64ΕΕΧ Ενημέρωση Πτυχιούχων Γραμματεία

docx 641. Έντυπη Αίτηση Εγγραφής στο alumni 2025

docx 642. ΕΕΧ Απογραφικό δελτίο νεων πτυχιούχων 2025

Σύμφωνα με το έγγραφο (https://eudoxus.gr/Files/Dianomi_Xeimerinou_2025_26.pdf) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η διανομή συγγραμμάτων για το χειμερινό εξάμηνο ξεκίνησε σήμερα *Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025* και θα ολοκληρωθεί την *Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2026*. 

Οι δηλώσεις συγγραμμάτων των φοιτητών ξεκινούν σήμερα *Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025* και θα ολοκληρωθούν την *Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025*.

Υπενθυμίζεται ότι οι φοιτητές υποχρεούνται να προβούν σε δήλωση μαθημάτων στο οικείο τμήμα τους και δικαιούνται να παραλάβουν συγγράμματα μόνο για τα μαθήματα εκείνα τα οποία έχουν συμπεριλάβει κατά το τρέχον εξάμηνο στη δήλωση μαθημάτων τους.

Επισημαίνεται ότι βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 έτη σπουδών δεν δικαιούνται δωρεάν διδακτικά συγγράμματα.

Για περαιτέρω διευκρινίσεις ή απορίες μπορείτε πάντα να απευθύνεστε στο Γραφείο Αρωγής Χρηστών του Ευδόξου (https://eudoxus.gr/contact).

Η εγγραφή των επιτυχόντων θα πραγματοποιηθεί από 15-10-2025 έως και 22-10-2025 με υποβολή αίτησης απευθείας προς τη Γραμματεία του Τμήματος είτε με φυσική παρουσία, είτε με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. υποβολή της αίτησης μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), είτε με ταχυδρομική αποστολή, προσκομίζοντας αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο και όσα τυχόν συμπληρωματικά δικαιολογητικά ζητήσουν οι Γραμματείες των Τμημάτων. 

Σε κάθε περίπτωση κατά τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων ή ταχυδρομικής αποστολής, για την ολοκλήρωση της εγγραφής απαιτείται η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του επιτυχόντος και αιτούντος την εγγραφή, η οποία εκδίδεται μέσω του ιστοτόπου www.gov.gr ή φέρει φυσική υπογραφή με βεβαίωση του γνησίου αυτής και στην οποία θα δηλώνει ότι όλα τα στοιχεία και τυχόν δικαιολογητικά που υποβάλλει είναι ακριβή και αληθή.

  1. Απαραίτητα Δικαιολογητικά πλέον της ανωτέρω Υπεύθυνης Δήλωσης:
  2. Φωτογραφία τύπου αστυνομικής ταυτότητας
  3. Βεβαίωση ΑΜΚΑ από το https://www.amka.gr/
  4. Πιστοποιητικό Γέννησης με πρόσφατη ημερομηνία έκδοσης
  5. φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας και οι 2 όψεις.
  6. Η επισυναπτόμενη αίτηση.

docx 64ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

pdf 64ΥΑ ΚΥΡΩΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΓΕΛ ΠΛΗΓΕΝΤΕΣ 2025

Αγαπητές φοιτήτριες, αγαπητοί φοιτητές

σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 130 του ν. 5224/2025, σας ενημερώνουμε ότι ολοκληρώνεται η ανώτατη διάρκεια φοίτησης με την επαναληπτική εξεταστική Σεπτεμβρίου  2025 για τους/τις φοιτητές/τριες:

Α) Προπτυχιακών Προγραμμάτων Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (τετραετούς φοίτησης):

  • Με έτος εισαγωγής το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και προγενέστερα.

Β) Εισακτέων μέσω Κατατακτήριων Εξετάσεων:

  • Όλων των ετών έως το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017,
  • Όσων κατατάχθηκαν στο 3ο – 5ο εξάμηνο το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018,
  • Όσων κατατάχθηκαν στο 5ο εξάμηνο το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019.

Για φοιτητές/τριες που δεν έχουν καταστεί πτυχιούχοι, θα επέλθει αυτοδικαίως η διαγραφή από το Τμήμα φοίτησής τους δύο (2) μήνες μετά την ολοκλήρωση της ανάρτησης των αποτελεσμάτων της επαναληπτικής εξεταστικής του Σεπτεμβρίου 2025.

Εξαιρέσεις  από την ανώτατη διάρκεια φοίτησης και τη διαγραφή:

Οι παραπάνω ρυθμίσεις δεν εφαρμόζονται σε φοιτητές με πιστοποιημένη αναπηρία με ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%).

Σε περιπτώσεις που η πιστοποίηση αναπηρίας είναι ορισμένης διάρκειας ή η αναπηρία αποκτήθηκε μετά την εισαγωγή στο οικείο Τμήμα, απαιτείται γνωμάτευση από μία από τις  υγειονομικές επιτροπές  του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή γνωμάτευση των Ανώτατων Υγειονομικών Επιτροπών του Στρατού (Α.Σ.Υ.Ε.), του Ναυτικού (Α.Ν.Υ.Ε.), της Αεροπορίας (Α.Α.Υ.Ε.), της Ελληνικής Αστυνομίας ή του Πυροσβεστικού Σώματος από την οποία προκύπτει η πιστοποιημένη αναπηρία, το ακριβές ποσοστό καθώς και η διάρκεια αυτής.

Επίσης σε περιπτώσεις όπου η πιστοποίηση της αναπηρίας είναι ορισμένης διάρκειας και είτε έχει ήδη λήξει είτε δεν προσκομίζεται νέα γνωμάτευση, λαμβάνεται υπόψη μόνο το χρονικό διάστημα της πιστοποιημένης αναπηρίας σε ποσοστό τουλάχιστον 50% και δεν προσμετράται για τη συμπλήρωση της ανώτατης χρονικής διάρκειας. 

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται από  Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 έως και Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025 μέσω του συνδέσμου eservice.upatras.gr (https://eservice.upatras.gr/case/aitisi-exairesis-efarmogis-tis-diataxis-apo-tin-anotati-diarkeia-foitisis/).

Δυνατότητα παράτασης πέραν της ανώτατης διάρκειας φοίτησης

o Οι φοιτητές/τριες που πληρούν τις εξής  δύο προϋποθέσεις:

α) έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) των πιστωτικών μονάδων (168 ECTS) του ισχύοντος προγράμματος σπουδών και

β) έχουν συμμετάσχει σε τουλάχιστον δύο (2) ακαδημαϊκές δοκιμασίες σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, με τουλάχιστον μία επιτυχία, όπως εξέταση μαθήματος, υποστήριξη διπλωματικής/πτυχιακής εργασίας, πρακτική άσκηση, σε ένα από τα τέσσερα (4) προηγούμενα ακαδημαϊκά εξάμηνα πριν από την υποβολή της αίτησης παράτασης (ήτοι από την εξεταστική περίοδο του Ιανουαρίου 2024 έως και την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου 2025).

μπορούν να υποβάλουν αίτημα παράτασης ανώτατης διάρκειας φοίτησης για δύο (2) επιπλέον ακαδημαϊκά εξάμηνα (δηλ. όλο το ακαδ. έτος 2025-2026 συμπεριλαμβανομένου και της επαναληπτικής εξεταστικής Σεπτεμβρίου 2026)

o Οι φοιτητές/τριες που πληρούν τις παραπάνω  προϋποθέσεις α) και β) και δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική πτυχιακή/διπλωματική εργασία ή την υποχρεωτική πρακτική άσκηση

μπορούν να υποβάλουν αίτημα παράτασης ανώτατης διάρκειας φοίτησης για  τρία (3) επιπλέον  ακαδημαϊκά εξάμηνα (ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, επαναληπτική εξεταστική Σεπτεμβρίου 2026, χειμερινό εξάμηνο 2026-2027,  εξεταστική χειμερινού εξαμήνου 2026-2027, καθώς και  επαναληπτική εξεταστική Σεπτεμβρίου 2027)

o Οι φοιτητές/τριες που έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς στο σύνολο των μαθημάτων του ισχύοντος προγράμματος σπουδών και εκκρεμεί μόνο η εκπόνηση πρακτικής άσκησης ή πτυχιακής/διπλωματικής εργασίας για τη λήψη πτυχίου (ανεξάρτητα αν είναι υποχρεωτική ή όχι) μπορούν να υποβάλουν αίτημα παράτασης ανώτατης διάρκειας φοίτησης για  τρία (3) επιπλέον ακαδημαϊκά εξάμηνα με έναρξη το χειμερινό εξάμηνο του ακαδ. έτους  2025-2026 (ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, επαναληπτική εξεταστική Σεπτεμβρίου 2026, χειμερινό εξάμηνο 2026-2027,  εξεταστική χειμερινού εξαμήνου 2026-2027, καθώς και  επαναληπτική εξεταστική Σεπτεμβρίου 2027)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Οι αιτήσεις υποβάλλονται στον σύνδεσμο eservice.upatras.gr (https://eservice.upatras.gr/case/aitisi-paratasis-foitisis/) από την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 έως και την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025.  

Κατά τη διάρκεια της παράτασης, δεν είναι δυνατή η υποβολή αίτησης για μερική φοίτηση και για  διακοπή της φοίτησης.

 Σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης του/της φοιτητή/τριας για παράταση σπουδών επέρχεται αυτοδικαίως η διαγραφή του/της

Κατ΄ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου φοίτησης για σοβαρούς λόγους υγείας

Μπορεί να χορηγηθεί κατ’ εξαίρεση υπέρβαση της ανώτατης διάρκειας φοίτησης για σοβαρούς λόγους υγείας:

  • Που αφορούν τον/την ίδιο/α τον/τη φοιτητή/φοιτήτρια, ή
  • Που σχετίζονται με συγγενή α΄ βαθμού εξ αίματος, σύζυγο ή πρόσωπο με το οποίο έχει συναφθεί σύμφωνο συμβίωσης.

(α) Οι σοβαροί αυτοί λόγοι υγείας που αφορούν τους φοιτητές περιλαμβάνουν:

(αα)  Παθήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν.3794/2009 (Α’ 156), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (φοιτητές που εισάγονται με την ειδική κατηγορία ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις).

(αβ)   Κατά περίπτωση, για αποδεδειγμένα ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους υγείας.

(β) Οι σοβαροί λόγοι υγείας συγγενών Α’ βαθμού εξ’ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο φοιτητής έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης μπορούν να περιλαμβάνουν:

  • Ενδεικτικά αναφέρονται περιπτώσεις: τυφλότητας, κώφωσης, νεφροπάθειας (αιμοκάθαρση), μυϊκής δυστροφίας Duchenne, καρκίνου (χημειοθεραπεία, ακτινοβολία, ανοσοθεραπεία), ή κινητικών προβλημάτων λόγω αναπηρίας >67%.
  • Σε λοιπές περιπτώσεις αποδεδειγμένα σοβαρών προβλημάτων υγείας.

Διαδικασία υποβολής της Αίτησης υπέρβασης του χρόνου φοίτησης για λόγους υγείας και απαιτούμενα δικαιολογητικά

Η αίτηση υποβάλλεται στον σύνδεσμο eservice.upatras.gr (https://eservice.upatras.gr/case/aitisi-gia-kat-exairesi-ypervasi-tou-oriou-foitisis-logo-sovaron-logon-ygeias/) από την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 έως και την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025 και συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά:

Για σοβαρά προβλήματα υγείας (περιπτώσεις αβ & β):

  • Ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο με σφραγίδα από :
    • Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου του Εθνικού Συστήματος Υγείας Ε.Σ.Υ.,
    • ή νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.)
    • ή Καθηγητή / Αναπλ. Καθηγητή Ιατρικής Σχολής.
  • Για συγγενικά πρόσωπα, απαιτείται επιπλέον:

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή αντίγραφο συμφώνου συμβίωσης (εν ισχύ τουλάχιστον 3 μήνες από την ημερομηνία κατάθεσης).

Σε περίπτωση θανάτου, απαιτείται ληξιαρχική πράξη θανάτου

Κατά τη διάρκεια της κατ΄ εξαίρεση υπέρβασης δεν είναι δυνατή η ένταξη σε μερική φοίτηση και η αναστολή φοίτησης. Επίσης η φοιτητική ιδιότητα παραμένει ανενεργή (συμπεριλαμβανομένης της εκπαιδευτικής διαδικασίας), εκτός από τα δικαιώματα που σχετίζονται με τη φοιτητική μέριμνα (π.χ στέγαση σε εστίες).

     Παρακαλούμε:

  • να απευθύνεστε στη Γραμματεία του Τμήματος για περισσότερες διευκρινίσεις για τη φοίτησή σας, όσον αφορά τον προσδιορισμό της ολοκλήρωσης της ανώτατης διάρκειας φοίτησης,
  • να παρακολουθείτε τις ανακοινώσεις του Τμήματος.

pdf 64Ανώτατη διάρκεια φοίτησης 2025

pdf 64ΦΕΚ 5624 2025

Σε συνέχεια της αριθμ. 65145/25.07.2025 Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Τμήματος Χημείας για την ανάθεση 5 συμβάσεων μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου στο πλαίσιο της Πράξης  «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας, στο Πανεπιστήμιο Πατρών για το ακ. έτος 2025 -2026», με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον κ. Ι. Βενέτη, ανακοινώνονται τα αποτελέσματα, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην ανωτέρω Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ _ Θέσεων 1, 3, 4 και 5

Ενστάσεις επί του αποτελέσματος μπορούν να υποβληθούν στη Γραμματεία του Τμήματος Χημείας εντός 5 ημερολογιακών ημερών από την επόμενη της ημέρας ανάρτησης των αποτελεσμάτων αξιολόγησης από το οικείο Τμήμα.

Ημερομηνία ανάρτησης αποτελεσμάτων: 07.10.2025

Καταληκτική ημερομηνία ενστάσεων: Δευτέρα 13.10.2025 ώρα 12.00 π.μ.

Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν ενστάσεις επί του αποτελέσματος, τα προσωρινά αποτελέσματα καθίστανται αυτόματα οριστικά.

Υποβολή Υποψηφιοτήτων

Οι προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη Γραμματεία της Πρυτανείας () έως και την 30ή Νοεμβρίου 2025.

Η Πρυτανική αρχή του Πανεπιστημίου Πατρών έχει καθιερώσει από το 2021 το Βραβείο Εξαίρετης Διδασκαλίας «Ευάγγελος Παπανούτσος», το οποίο απονέμεται ετησίως σε μέλος ΔΕΠ του Ιδρύματος.

Το βραβείο στοχεύει:

  • να αναδείξει την πρωταρχική σημασία που αποδίδει το Πανεπιστήμιο Πατρών στην εξαίρετη διδασκαλία στα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών, και
  • να τιμήσει μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν τη διδασκαλία ως ιδανικό, με ξεχωριστή ικανότητα, αφοσίωση και ακαδημαϊκό ήθος, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης στους φοιτητές.

Δικαίωμα Υποβολής

Υποψηφιότητες μπορούν να υποβληθούν από:

  • Όργανα ή επιτροπές Τμημάτων (π.χ. ΟΜ.Ε.Α., Επιτροπές Σπουδών) με επίκληση αντικειμενικών στοιχείων
  • Συναδέλφους του προτεινόμενου μέλους ΔΕΠ που είναι σε θέση να επικαλεστούν προσωπική γνώμη ή αντικειμενικά στοιχεία για το διδακτικό του έργο.
  • Αποφοίτους που έχουν παρακολουθήσει μαθήματά του και μπορούν να καταθέσουν μαρτυρίες για την ποιότητα της διδασκαλίας του

Διαδικασία & Κριτήρια

Οι υποψηφιότητες αξιολογούνται από επιτροπή βάσει κριτηρίων που περιλαμβάνουν την αποτίμηση του διδακτικού έργου, καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, συμβολή σε νέα προγράμματα και μαθήματα, καθώς και το ακαδημαϊκό ήθος του προτεινόμενου. Αναλυτικά κριτήρια περιγράφονται στο σχετικό αρχείο: E.Papanoutsos-2025.pdf

Υποβολή Υποψηφιοτήτων

Οι προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη Γραμματεία της Πρυτανείας () έως και την 30ή Νοεμβρίου 2025.

Βραβείο και Απονομή

Στον βραβευόμενο απονέμεται:

  • τιμητικό δίπλωμα,
  • κάλυψη δαπανών για συμμετοχή σε συνέδριο (ή αντίστοιχη δραστηριότητα) σχετικό με τη διδασκαλία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και, εάν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, σε συνέδριο της επιλογής του. Το ύψος του βραβείου ανέρχεται σε €3000.

Η απονομή θα πραγματοποιηθεί στην ετήσια τελετή εορτασμού των Τριών Ιεραρχών.

Αναλυτικές πληροφορίες παρακαλούμε δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.chem.upatras.gr/el/studies-el/proptyxiako-programma/anotati-diarkeia-foitisis.html

ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ:

Α. Παράταση φοίτησης (έως 2 ή 3 εξάμηνα): Η αίτηση υποβάλλεται στη Γραμματεία εντός 30 ημερών από την ανακοίνωση των βαθμολογιών της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου (έως 12 Νοεμβρίου 2025).

Β. Κατ’ εξαίρεση παράταση για σοβαρούς λόγους υγείας: Η αίτηση υποβάλλεται στη Γραμματεία του Τμήματος πριν από τη λήξη του τελευταίου εξαμήνου της περιόδου ανώτατης διάρκειας φοίτησης (έως 30 Σεπτεμβρίου 2025).


Αίτηση Παράτασης Φοίτησης

Αίτηση Παράτασης Λόγοι Υγείας

docx 64Αίτηση Έκτακτης εμβόλιμης Εξεταστικής

pdf 64Επεξηγηματικός Πίνακας εφαρμογής μέτρου ανώτατης διάρκειας φοίτησης

pdf 64Σχέδιο Ανώτατης Διάρκειας Φοίτησης

 Οι φοιτητές/τριες που επιθυμούν μερική φοίτηση για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 παρακαλούνται να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση μέσω του συνδέσμου https://eservice.upatras.gr/case/geniki-aitisi-prosgram/description/

i)  Πρωτοετείς και μετεγγραφέντες φοιτητές/τριες: Μέχρι 15 Οκτωμβρίου 2025

ii) Φοιτητές/τριες 2ου εξαμήνου και άνω:

  • Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου (χειμερινό εξάμηνο)
  • Μέχρι 28 Φεβρουαρίου (εαρινό εξάμηνο)

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε δείτε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.chem.upatras.gr/el/studies-el/proptyxiako-programma/meriki-foitisi.html

docx 64Αίτηση Μερικής Φοίτησης

Contact

Dept of Chemistry
University of Patras
University Campus
Rio Achaias
26504 Greece
Email:
Tel: (+302610) 996202 & 996205 (postsec), 996203 (gradsec)

youtube

Λίστες ανακοινώσεων

Οι διαθέσιμες ηλεκτρονικές λίστες ανακοινώσεων του Τμήματος Χημείας είναι:

(ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Για εγγραφή στη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση:

Για διαγραφή από τη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση: ...