Εφαρμογή του μέτρου Ανώτατης Διάρκειας Φοίτησης

ΟΔΗΓΙΕΣ-ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ 2025

Πρώτη εφαρμογή για Τμήματα 4ετούς φοίτησης

(Άρθρο 76 και παρ.3 του άρθρου 454 του N. 4957/2022, όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 130 και 153 του Ν. 5224/2025 αντίστοιχα, και ισχύουν)

1. Ανώτατη διάρκεια Φοίτησης

  • Για προγράμματα διάρκειας 8 εξαμήνων (4 έτη), προστίθενται 4 εξάμηνα και η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι 8+4=12 εξάμηνα (6 έτη).
  • Για προγράμματα διάρκειας 12 ή 14 εξαμήνων (5 ή 6 έτη), προστίθενται 6 εξάμηνα και η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι 12+6=18 εξάμηνα (8 έτη) ή 14+6=20 εξάμηνα (9 έτη).

Μετά τη συμπλήρωση της ανώτατης διάρκειας, οι φοιτητές διαγράφονται αυτοδικαίως δύο (2) μήνες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου.

2. Έκδοση Πιστοποιητικού για διαγραφέντες φοιτητές

Κατόπιν διαγραφής, μπορεί να χορηγηθεί πιστοποιητικό, κατόπιν αίτησης, το οποίο περιλαμβάνει:

  • Έτος εγγραφής,
  • Ημερομηνία συμπλήρωσης ανώτατης διάρκειας,
  • Επιτυχώς αξιολογημένα μαθήματα και δραστηριότητες,
  • Βαθμολογίες ανά δραστηριότητα,

3. Παράταση φοίτησης (έως 2 ή 3 εξάμηνα)

Ο χρόνος ολοκλήρωσης των σπουδών και πέραν του Σεπτεμβρίου 2025 παρατείνεται για δύο (2) επιπλέον ακαδημαϊκά εξάμηνα, κατόπιν υποβολής αίτησης (επισυνάπτεται) εφόσον:

  • Έχετε ολοκληρώσει τουλάχιστον το 70% των απαιτούμενων ECTS (ήτοι τουλάχιστον 168 ECTS).
  • Έχετε συμμετάσχει τουλάχιστον σε δύο (2) εξεταστικές τα τελευταία δύο (2) έτη, με τουλάχιστον μία επιτυχή (όπως εξέταση μαθήματος, υποστήριξη διπλωματικής, πρακτική άσκηση), σε ένα από τα 4 προηγούμενα ακαδ. εξάμηνα πριν από την υποβολή της αίτησης (ήτοι από την εξεταστική περίοδο του Ιανουαρίου 2024 έως και την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου 2025)

4. Έκτακτη Εμβόλιμη Εξεταστική (σε έως 2 μαθήματα)

Αν, μετά την παράταση, οφείλετε έως δύο (2) μαθήματα για τη λήψη πτυχίου, μπορείτε να :

  • Υποβάλετε αίτηση (επισυνάπτεται) στη Γραμματεία εντός 10 ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Το Τμήμα οργανώνει έκτακτη εμβόλιμη εξεταστική με καταληκτική ημερομηνία έκδοσης αποτελεσμάτων την 15η Δεκεμβρίου

Αν αποτύχετε στην εξέταση αυτών των μαθημάτων, η διαγραφή είναι αυτόματη.

5. Κατ’ εξαίρεση παράταση για σοβαρούς λόγους υγείας

Μπορεί να χορηγηθεί κατ’ εξαίρεση υπέρβαση της ανώτατης διάρκειας φοίτησης για σοβαρούς λόγους υγείας:

  • Που αφορούν τον/την ίδιο/α τον/τη φοιτητή/φοιτήτρια, ή
  • Που σχετίζονται με συγγενή α΄ βαθμού εξ αίματος, σύζυγο ή πρόσωπο με το οποίο έχει συναφθεί σύμφωνο συμβίωσης.

(α) Οι σοβαροί αυτοί λόγοι υγείας που αφορούν τους φοιτητές περιλαμβάνουν:

(αα)  Παθήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν.3794/2009 (Α’ 156), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (φοιτητές που εισάγονται με την ειδική κατηγορία ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις).

(αβ)  Οι φοιτητές με πιστοποιημένη αναπηρία τουλάχιστον 50% ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

(αγ)  Κατά περίπτωση, για αποδεδειγμένα ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους υγείας.

(β) Οι σοβαροί λόγοι υγείας συγγενών Α’ βαθμού εξ’ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο φοιτητής έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης μπορούν να περιλαμβάνουν:

  • Ενδεικτικά αναφέρονται περιπτώσεις: τυφλότητας, κώφωσης, νεφροπάθειας (αιμοκάθαρση), μυϊκής δυστροφίας Duchenne, καρκίνου (χημειοθεραπεία, ακτινοβολία, ανοσοθεραπεία), ή κινητικών προβλημάτων λόγω αναπηρίας >67%.
  • Σε λοιπές περιπτώσεις αποδεδειγμένα σοβαρών προβλημάτων υγείας.

6. Διαδικασία Αίτησης

Η αίτηση υποβάλλεται στη Γραμματεία του Τμήματος πριν από τη λήξη του τελευταίου εξαμήνου της περιόδου ανώτατης διάρκειας φοίτησης και συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά:

  1. Αίτηση (επισυνάπτεται, επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης).
  2. Για χρόνιες παθήσεις/αναπηρίες (περίπτωση αβ):
    • Ενιαία Ιατρική γνωμάτευση από Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή Έκθεση αξιολόγησης-Γνωμάτευση από Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)

Τα έγγραφα πρέπει να είναι σε ισχύ και να αναφέρουν τη διάρκεια της αναπηρίας.

  1. Για σοβαρά προβλήματα υγείας (περιπτώσεις αγ & β):
    • Ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο με σφραγίδα από :
      • Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου του Εθνικού Συστήματος Υγείας Ε.Σ.Υ.,
      • ή νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.)
      • ή Καθηγητή / Αναπλ. Καθηγητή Ιατρικής Σχολής.
    • Για συγγενικά πρόσωπα, απαιτείται επιπλέον:
  • Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή αντίγραφο συμφώνου συμβίωσης (εν ισχύ τουλάχιστον 3 μήνες από την ημερομηνία κατάθεσης).

Σε περίπτωση θανάτου, απαιτείται ληξιαρχική πράξη θανάτου

7. Υποβολή Αίτησης

  • Η αίτηση (μόνο σε PDF) αποστέλλεται με email στη Γραμματεία του Τμήματος μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ή με ταχυμεταφορά, εντός κλειστού φακέλου, μαζί με την επισυναπτόμενη αίτηση

8. Αξιολόγηση Αίτησης

Μετά την παραλαβή ελέγχονται τα δικαιολογητικά, η Συνέλευση του Τμήματος εκδίδει την σχετική απόφαση με δυνατότητα παράτασης από δύο (2) έως οκτώ (8) εξάμηνα για 4ετούς φοίτησης Τμήματα, ανάλογα με την σοβαρότητα των λόγων υγείας και οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές ενημερώνονται σχετικά.

Κατά τη διάρκεια της υπέρβασης, η φοιτητική ιδιότητα παραμένει ανενεργή, εκτός από τα δικαιώματα που σχετίζονται με τη φοιτητική μέριμνα.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή βοήθεια στη διαδικασία, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του Τμήματος.

Με εκτίμηση,
Η Γραμματεία του Τμήματος

docx 64Αίτηση Παράτασης Φοίτησης

docx 64Αίτηση Παρατασης Λόγοι Υγείας

docx 64Αίτηση Έκτακτης εμβόλιμης Εξεταστικής

pdf 64Επεξηγηματικός Πίνακας εφαρμογής μέτρου ανώτατης διάρκειας φοίτησης

pdf 64Σχέδιο Ανώτατης Διάρκειας Φοίτησης

Latest announcements

Contact

Dept of Chemistry
University of Patras
University Campus
Rio Achaias
26504 Greece
Email:
Tel: (+302610) 996202 & 996205 (postsec), 996203 (gradsec)


View map in new window

Λίστες ανακοινώσεων

Οι διαθέσιμες ηλεκτρονικές λίστες ανακοινώσεων του Τμήματος Χημείας είναι:

(ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Για εγγραφή στη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση:

Για διαγραφή από τη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση: ...