Αναλυτικές πληροφορίες παρακαλούμε δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.chem.upatras.gr/el/studies-el/proptyxiako-programma/anotati-diarkeia-foitisis.html

ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ:

Α. Παράταση φοίτησης (έως 2 ή 3 εξάμηνα): Η αίτηση υποβάλλεται στη Γραμματεία εντός 30 ημερών από την ανακοίνωση των βαθμολογιών της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου (έως 12 Νοεμβρίου 2025).

Β. Κατ’ εξαίρεση παράταση για σοβαρούς λόγους υγείας: Η αίτηση υποβάλλεται στη Γραμματεία του Τμήματος πριν από τη λήξη του τελευταίου εξαμήνου της περιόδου ανώτατης διάρκειας φοίτησης (έως 30 Σεπτεμβρίου 2025).


Αίτηση Παράτασης Φοίτησης

Αίτηση Παράτασης Λόγοι Υγείας

docx 64Αίτηση Έκτακτης εμβόλιμης Εξεταστικής

pdf 64Επεξηγηματικός Πίνακας εφαρμογής μέτρου ανώτατης διάρκειας φοίτησης

pdf 64Σχέδιο Ανώτατης Διάρκειας Φοίτησης

 Οι φοιτητές/τριες που επιθυμούν μερική φοίτηση για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 παρακαλούνται να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση μέσω του συνδέσμου https://eservice.upatras.gr/case/geniki-aitisi-prosgram/description/

i)  Πρωτοετείς και μετεγγραφέντες φοιτητές/τριες: Μέχρι 15 Οκτωμβρίου 2025

ii) Φοιτητές/τριες 2ου εξαμήνου και άνω:

  • Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου (χειμερινό εξάμηνο)
  • Μέχρι 28 Φεβρουαρίου (εαρινό εξάμηνο)

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε δείτε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.chem.upatras.gr/el/studies-el/proptyxiako-programma/meriki-foitisi.html

docx 64Αίτηση Μερικής Φοίτησης

Σας ενημερώνουμε ότι με το από 16-09-2025 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, από σήμερα Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025 έως και την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025, επιτρέπεται η εκ νέου υποβολή αιτημάτων για το στεγαστικό επίδομα Ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 για όσους ενδιαφερόμενους-δικαιούχους δεν υπέβαλαν αίτηση εντός της πρώτης προθεσμίας
(30/6/2025 - 31/7/2025) μέσω της ιστοσελίδας https://stegastiko.minedu.gov.gr/.

Μπορείτε να βρείτε το Δελτίο Τύπου στο σύνδεσμο: https://www.minedu.gov.gr/ypapegan/anakoinoseis/62723-16-09-25-anoigei-ek-neou-apo-simera-kai-gia-treis-imeres-i-platforma-ypovolis-aitiseon-gia-to-stegastiko-epidoma-2
Με εκτίμηση,
Ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση Φοιτητικού Στεγαστικού Επιδόματος

Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

(Άρθρο 76 παρ.4 του N. 4957/2022, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 130 του Ν. 5224/2025  παρ.6 και ισχύει)

Παρέχεται η δυνατότητα διακοπής φοίτησης (αναστολή σπουδών), κατόπιν αίτησης προς τη Γραμματεία του Τμήματος, πριν από τη λήξη της ανώτατης διάρκειας φοίτησης ( δηλ. μέχρι 6 έτη για 4ετούς φοίτησης ΠΠΣ και 8 ή 9 έτη για 5ετούς ή 6ετούς φοίτησης ΠΠΣ αντίστοιχα, με προσοχή βλ. σημείωση) . Η διακοπή μπορεί να έχει συνολική διάρκεια έως δύο (2) έτη (τέσσερα (4) ακαδημαϊκά εξάμηνα), είτε άπαξ είτε τμηματικά, και ισχύει για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου.

Κατά τη διάρκεια της διακοπής:

  • Η φοιτητική ιδιότητα αναστέλλεται.
  • Δεν επιτρέπεται η συμμετοχή σε καμία εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Τα εξάμηνα διακοπής δεν προσμετρώνται στην ανώτατη διάρκεια φοίτησης.

Σημείωση: Κατά τη διάρκεια του τελευταίου ακαδ. έτους, πριν από την συμπλήρωση της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης, αίτηση διακοπής επιτρέπεται μόνο εφόσον έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον το 75% των απαιτούμενων διδακτικών και πιστωτικών μονάδων ECTS για την περάτωση των σπουδών.

Υποβολή Αιτήσεων

Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας https://eservice.upatras.gr/ σύμφωνα με τα εξής:

  1. Πρωτοετείς φοιτητές/τριες: Εντός της περιόδου εγγραφής τους στο Τμήμα.
  2. Φοιτητές/τριες από το 2ο εξάμηνο και άνω: Κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του κάθε εξαμήνου και πριν από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής δήλωσης μαθημάτων, όπως αυτή ορίζεται από σχετική ανακοίνωση της Γραμματείας.

Συνιστάται η αίτηση να καλύπτει ολόκληρο ακαδημαϊκό έτος και άρτιο αριθμό εξαμήνων. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για φοιτητές/τριες που βρίσκονται πέραν της ελάχιστης διάρκειας σπουδών.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (λόγοι ανωτέρας βίας), είναι δυνατή η υποβολή αίτησης και μετά την παρέλευση των παραπάνω προθεσμιών, με αναδρομική ισχύ από την έναρξη του τρέχοντος εξαμήνου.

Η αίτηση πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Το επιθυμητό χρονικό διάστημα διακοπής.
  • Λόγους (π.χ. υγείας, ανωτέρας βίας, προσωπικοί, οικογενειακοί, οικονομικοί).

Απαιτούμενα Δικαιολογητικά

Μαζί με την αίτηση υποβάλλονται:

  • Αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας.
  • Η ακαδημαϊκή ταυτότητα (φοιτητικό πάσο) προσκομίζεται στη Γραμματεία.
    Σε περίπτωση απώλειας, δηλώνεται η απώλεια με υπεύθυνη δήλωση.

Η Γραμματεία ελέγχει τυχόν εκκρεμότητες με:

  • Φοιτητικές Εστίες (παράδοση δωματίων)
  • Βιβλιοθήκη
  • Κάρτα Σίτισης
  • Πρόγραμμα ERASMUS
    σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες.

Τροποποίηση Αίτησης – Επαναφορά στη Φοίτηση

Ο/Η φοιτητής/τρια που έχει τεθεί σε καθεστώς διακοπής μπορεί να αιτηθεί την πρόωρη επαναφορά σε καθεστώς κανονικής φοίτησης.

Η σχετική αίτηση υποβάλλεται:

  • Στο πρώτο δεκαπενθήμερο κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου,
  • Και οπωσδήποτε πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής δήλωσης μαθημάτων, όπως ορίζεται από τη Γραμματεία.

Εξαίρεση: Η προθεσμία μπορεί να παραταθεί σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας.

Η επαναφορά κοινοποιείται στην Κοσμητεία της οικείας Σχολής.

Με τη λήξη της περιόδου διακοπής, ο/η φοιτητής/τρια επανέρχεται αυτόματα σε κανονική φοίτηση, με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που είχε πριν τη διακοπή.

Για Πληροφορίες

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή βοήθεια στη διαδικασία, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του Τμήματος.

Με εκτίμηση,
Η Γραμματεία του Τμήματος

ΟΔΗΓΙΕΣ-ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ 2025

Πρώτη εφαρμογή για Τμήματα 4ετούς φοίτησης

(Άρθρο 76 και παρ.3 του άρθρου 454 του N. 4957/2022, όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 130 και 153 του Ν. 5224/2025 αντίστοιχα, και ισχύουν)


1. Ανώτατη διάρκεια Φοίτησης

  • Για προγράμματα διάρκειας 8 εξαμήνων (4 έτη), προστίθενται 4 εξάμηνα και η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι 8+4=12 εξάμηνα (6 έτη).
  • Για προγράμματα διάρκειας 10 ή 12 εξαμήνων (5 ή 6 έτη), προστίθενται 6 εξάμηνα και η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι 10+6=16 εξάμηνα (8 έτη) ή 12+6=18 εξάμηνα (9 έτη).

Μετά τη συμπλήρωση της ανώτατης διάρκειας, οι φοιτητές διαγράφονται αυτοδικαίως δύο (2) μήνες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου.

Οι φοιτητές/τριες που κατά το ακαδ. έτος 2020-2021 φοιτούσαν σε Τμήματα με 4ετές πρόγραμμα σπουδών σε έτος σπουδών ίσου ή μεγαλύτερου του 5ου (δηλαδή φοιτητές που εισήχθησαν α) το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και προγενέστερα και β) με κατατακτήριες εξετάσεις το ακαδ. έτος 2017-2018 και εντάχθηκαν στο 3ο ή στο 5ο εξάμηνο ή το ακαδ. έτος 2018-2019 και εντάχθηκαν στο  5ο εξάμηνο) οφείλουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους τον Σεπτέμβρη του 2025


2. Έκδοση Πιστοποιητικού για διαγραφέντες φοιτητές

Κατόπιν διαγραφής, μπορεί να χορηγηθεί πιστοποιητικό, κατόπιν αίτησης, το οποίο περιλαμβάνει:

  • Έτος εγγραφής,
  • Ημερομηνία συμπλήρωσης ανώτατης διάρκειας,
  • Επιτυχώς αξιολογημένα μαθήματα και δραστηριότητες,
  • Βαθμολογίες ανά δραστηριότητα,

Σημείωση: Δεν πρόκειται για τίτλο σπουδών ή πιστοποιητικό περάτωσης.

Εξαιρούνται οι φοιτητές με πιστοποιημένη αναπηρία ≥50%. 


3. Παράταση φοίτησης (έως 2 ή 3 εξάμηνα)

Ο χρόνος ολοκλήρωσης των σπουδών και πέραν του Σεπτεμβρίου 2025 παρατείνεται για δύο (2) επιπλέον ακαδημαϊκά εξάμηνα, κατόπιν υποβολής αίτησης (επισυνάπτεται) εφόσον:

  • Έχετε ολοκληρώσει τουλάχιστον το 70% των απαιτούμενων ECTS (ήτοι τουλάχιστον 168 ECTS).
  • Έχετε συμμετάσχει τουλάχιστον σε δύο (2) εξεταστικές τα τελευταία δύο (2) έτη, με τουλάχιστον μία επιτυχή (όπως εξέταση μαθήματος, υποστήριξη διπλωματικής, πρακτική άσκηση), σε ένα από τα 4 προηγούμενα ακαδ. εξάμηνα πριν από την υποβολή της αίτησης (ήτοι από την εξεταστική περίοδο του Ιανουαρίου 2024 έως και την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου 2025)

Εάν εκκρεμεί μόνο υποχρεωτική εκπόνηση πρακτικής άσκησης ή πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας, μπορεί να χορηγηθεί παράταση έως και τριών (3) εξαμήνων,  χωρίς τις παραπάνω προϋποθέσεις

ΠΡΟΣΟΧΗ:

1) Η αίτηση υποβάλλεται στη Γραμματεία εντός 30 ημερών από την ανακοίνωση των βαθμολογιών της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου.

2) Κατά την διάρκεια της παράτασης δεν επιτρέπεται η υποβολή αίτησης για μερική φοίτηση ή διακοπή φοίτησης


4. Έκτακτη Εμβόλιμη Εξεταστική (σε έως 2 μαθήματα)

Αν, μετά την παράταση, οφείλετε έως δύο (2) μαθήματα για τη λήψη πτυχίου, μπορείτε να :

  • Υποβάλετε αίτηση (επισυνάπτεται) στη Γραμματεία εντός 10 ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Το Τμήμα οργανώνει έκτακτη εμβόλιμη εξεταστική με καταληκτική ημερομηνία έκδοσης αποτελεσμάτων την 15η Δεκεμβρίου

Αν αποτύχετε στην εξέταση αυτών των μαθημάτων, η διαγραφή είναι αυτόματη.


5. Κατ’ εξαίρεση παράταση για σοβαρούς λόγους υγείας

Μπορεί να χορηγηθεί κατ’ εξαίρεση υπέρβαση της ανώτατης διάρκειας φοίτησης για σοβαρούς λόγους υγείας:

  • Που αφορούν τον/την ίδιο/α τον/τη φοιτητή/φοιτήτρια, ή
  • Που σχετίζονται με συγγενή α΄ βαθμού εξ αίματος, σύζυγο ή πρόσωπο με το οποίο έχει συναφθεί σύμφωνο συμβίωσης.

(α) Οι σοβαροί αυτοί λόγοι υγείας που αφορούν τους φοιτητές περιλαμβάνουν:

(αα)  Παθήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν.3794/2009 (Α’ 156), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (φοιτητές που εισάγονται με την ειδική κατηγορία ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις).

(αβ)  Οι φοιτητές με πιστοποιημένη αναπηρία τουλάχιστον 50% ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

(αγ)  Κατά περίπτωση, για αποδεδειγμένα ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους υγείας.

(β) Οι σοβαροί λόγοι υγείας συγγενών Α’ βαθμού εξ’ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο φοιτητής έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης μπορούν να περιλαμβάνουν:

  • Ενδεικτικά αναφέρονται περιπτώσεις: τυφλότητας, κώφωσης, νεφροπάθειας (αιμοκάθαρση), μυϊκής δυστροφίας Duchenne, καρκίνου (χημειοθεραπεία, ακτινοβολία, ανοσοθεραπεία), ή κινητικών προβλημάτων λόγω αναπηρίας >67%.
  • Σε λοιπές περιπτώσεις αποδεδειγμένα σοβαρών προβλημάτων υγείας.

6. Διαδικασία Αίτησης

Η αίτηση υποβάλλεται στη Γραμματεία του Τμήματος πριν από τη λήξη του τελευταίου εξαμήνου της περιόδου ανώτατης διάρκειας φοίτησης και συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά:

  1. Αίτηση (επισυνάπτεται, επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης).
  2. Για χρόνιες παθήσεις/αναπηρίες (περίπτωση αβ):
    • Ενιαία Ιατρική γνωμάτευση από Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή Έκθεση αξιολόγησης-Γνωμάτευση από Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)

Τα έγγραφα πρέπει να είναι σε ισχύ και να αναφέρουν τη διάρκεια της αναπηρίας.

  1. Για σοβαρά προβλήματα υγείας (περιπτώσεις αγ & β):
    • Ιατρική γνωμάτευση από Δημόσιο Νοσοκομείο με σφραγίδα από :
      • Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου του Εθνικού Συστήματος Υγείας Ε.Σ.Υ.,
      • ή νόμιμα εκτελούντα χρέη Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής ή Εργαστηρίου του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.)
      • ή Καθηγητή / Αναπλ. Καθηγητή Ιατρικής Σχολής.
    • Για συγγενικά πρόσωπα, απαιτείται επιπλέον:
      Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή αντίγραφο συμφώνου συμβίωσης (εν ισχύ τουλάχιστον 3 μήνες από την ημερομηνία κατάθεσης).
      Σε περίπτωση θανάτου, απαιτείται ληξιαρχική πράξη θανάτου

7. Υποβολή Αίτησης

  • Η αίτηση (μόνο σε PDF) αποστέλλεται με email στη Γραμματεία του Τμήματος μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ή με ταχυμεταφορά, εντός κλειστού φακέλου, μαζί με την επισυναπτόμενη αίτηση

8. Αξιολόγηση Αίτησης

Μετά την παραλαβή ελέγχονται τα δικαιολογητικά, η Συνέλευση του Τμήματος εκδίδει την σχετική απόφαση με δυνατότητα παράτασης από δύο (2) έως οκτώ (8) εξάμηνα για 4ετούς φοίτησης Τμήματα, ανάλογα με την σοβαρότητα των λόγων υγείας και οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές ενημερώνονται σχετικά.

Κατά τη διάρκεια της υπέρβασης, η φοιτητική ιδιότητα παραμένει ανενεργή, εκτός από τα δικαιώματα που σχετίζονται με τη φοιτητική μέριμνα.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή βοήθεια στη διαδικασία, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του Τμήματος.

Με εκτίμηση,
Η Γραμματεία του Τμήματος


Αίτηση Παράτασης Φοίτησης

Αίτηση Παράτασης Λόγοι Υγείας

docx 64Αίτηση Έκτακτης εμβόλιμης Εξεταστικής

pdf 64Επεξηγηματικός Πίνακας εφαρμογής μέτρου ανώτατης διάρκειας φοίτησης

pdf 64Σχέδιο Ανώτατης Διάρκειας Φοίτησης

 (Άρθρο 76 παρ.3 του N. 4957/2022, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 130 παρ. 5 του Ν. 5224/2025, και ισχύει)

Ειδικές Ρυθμίσεις – Υπενθυμίσεις

  • Κάθε εξάμηνο μερικής φοίτησης προσμετράται ως μισό για τον συνολικό χρόνο φοίτησης (Ν. 4957/2022, άρθρο 76, παρ. 3).
  • Οι φοιτητές/τριες δεν μπορούν να παρακολουθούν ή να εξετάζονται σε περισσότερα από τα μισά μαθήματα του εξαμήνου.

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους σπουδών πριν από την συμπλήρωση της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης (ειδικότερα οι εισακτέοι των 5ετών ΠΠΣ έως και το ακαδ. έτος 2015-2016 διανύουν το τελευταίο έτος της ανώτατης διάρκειας φοίτησης το ακαδ. έτος 2025-2026), αίτηση για μερική φοίτηση γίνεται δεκτή μόνο αν έχει ολοκληρωθεί το 75% των απαιτούμενων διδακτικών και πιστωτικών μονάδων ECTS για την περάτωση των σπουδών τους.

Υποβολή αίτησης για ένταξη σε καθεστώς μερικής φοίτησης

Η αίτηση (επισυνάπτεται), συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, υποβάλλεται στη Γραμματεία του Τμήματος (ηλεκτρονικά ή αυτοπροσώπως), σύμφωνα με τα παρακάτω:

i)  Πρωτοετείς και μετεγγραφέντες φοιτητές/τριες: εντός της περιόδου εγγραφής τους στο Τμήμα

ii) Φοιτητές/τριες 2ου εξαμήνου και άνω:

  • Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου (χειμερινό εξάμηνο)
  • Μέχρι 28 Φεβρουαρίου (εαρινό εξάμηνο)

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ανωτέρας βίας, είναι δυνατή η καθυστερημένη υποβολή αίτησης. Σε αυτήν την περίπτωση, η ισχύς του καθεστώτος μερικής φοίτησης είναι αναδρομική από την έναρξη του τρέχοντος εξαμήνου.

Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν:

α)  Αποδεδειγμένα εργαζόμενοι φοιτητές/τριες  (τουλάχιστον 20 ώρες/εβδομάδα)

β)  Φοιτητές/τριες με πιστοποιημένη αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

γ)  Φοιτητές/τριες που είναι παράλληλα αθλητές/τριες και κατά την διάρκεια των σπουδών τους ανήκουν σε αθλητικά σωματεία εγγεγραμμένα στο ηλεκτρονικό Μητρώο αθλητικών σωματείων του άρθρου 142 του ν.4714/2020 (Α΄ 148) που τηρείται στη Γ.Γ.Α  με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

γα) για όσα έτη καταλαμβάνουν διάκριση 1ης έως και 8ης θέσης σε πανελλήνια πρωταθλήματα ατομικών αθλημάτων με συμμετοχή́ τουλάχιστον δώδεκα (12) αθλητών και οκτώ́ (8) σωματείων ή αγωνίζονται σε ομάδες των δύο (2) ανώτερων κατηγοριών σε ομαδικά́ αθλήματα ή συμμετέχουν ως μέλη εθνικών ομάδων σε πανευρωπαϊκά́ πρωταθλήματα, παγκόσμια πρωταθλήματα ή άλλες διεθνείς διοργανώσεις υπό́ την Ελληνική́ Ολυμπιακή́ Επιτροπή́, ή

γβ) συμμετέχουν έστω άπαξ, κατά́ τη διάρκεια της φοίτησής τους στο πρόγραμμα σπουδών για το οποίο αιτούνται την υπαγωγή́ τους σε καθεστώς μερικής φοίτησης, σε ολυμπιακούς, παραολυμπιακούς αγώνες και ολυμπιακούς αγώνες κωφών.

δ) Φοιτήτριες σε καθεστώς επιβεβαιωμένης κύησης (για το χρονικό διάστημα της κύησης και για έως 1 έτος μετά την ημερομηνία τοκετού)

ε)  Γονείς με ανήλικα τέκνα έως 8 ετών

στ) Φοιτητές με χρόνια ή σοβαρά προβλήματα υγείας

Απαιτούμενα δικαιολογητικά ανά κατηγορία

α) Εργαζόμενοι φοιτητές/τριες (≥20 ώρες/εβδομάδα):

  • Αντίγραφο σύμβασης έργου ή εργασίας,
  • Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης συνοδευόμενος από Υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρει ότι ο φοιτητής εξακολουθεί να είναι εργαζόμενος ή
  • Βεβαίωση υπηρεσιακής κατάστασης

β) Φοιτητές/τριες με πιστοποιημένη αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

  • Ενιαία Ιατρική γνωμάτευση από Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή Έκθεση αξιολόγησης-Γνωμάτευση από Κέντρο Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)

γ) Φοιτητές/τριες – Αθλητές/τριες:

γα)  Βεβαίωση ή υπουργική απόφαση εγγραφής του φοιτητητή/τριας με την διάκρισή τους στον ειδικό πίνακα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού της παρ.3 του άρθρου 34 του ν.2725/1999 ή βεβαίωση νίκης από την Ομοσπονδία

γβ)Βεβαίωση της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Ε.Ο.Ε. για συμμετοχή σε Ολυμπιακούς/Παραολυμπιακούς Αγώνες ή Αγώνες Κωφών.

Όλες οι κατηγορίες:

  • Υπεύθυνη Δήλωση γνωστοποίησης μεταβολής των συνθηκών

Διαδικασία Έγκρισης/Απόρριψης

  • Το Τμήμα εξετάζει αιτήσεις των περιπτώσεων α), β) και γα) και εγκρίνει ή απορρίπτει αιτιολογημένα
  • Οι αιτήσεις της περίπτωσης γβ) διαβιβάζονται στην Κοσμητεία, η οποία εκδίδει την τελική απόφαση
  • Οι αποφάσεις κοινοποιούνται και στους ενδιαφερόμενους φοιτητές/τριες.
  • Οι βεβαιώσεις των περιπτώσεων α) και γα) πρέπει να ανανεώνονται κάθε εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους.

Δεν επιτρέπεται αλλαγή καθεστώτος εντός εξαμήνου

Για Πληροφορίες

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή βοήθεια στη διαδικασία, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του Τμήματος.

Με εκτίμηση,
Η Γραμματεία του Τμήματος

docx 64Αίτηση_Μερικής Φοίτησης

Αγαπητές/οί πρωτοετείς φοιτήτριες/ές,

Σας καλωσορίζoυμε στο Πανεπιστήμιο Πατρών και σας συγχαίρουμε για την επιτυχία σας. Η μετάβαση από μαθητή σε φοιτητή – ακαδημαϊκό πολίτη, σίγουρα γεννά πολλά ερωτηματικά. Θα σας προτείναμε να παρακολουθείτε ανελλιπώς την εφαρμογή https://my.upatras.gr/ (συγκεντρωμένες όλες οι πληροφορίες που χρειάζεστε για την φοίτησή σας) και την ιστοσελίδα του Τμήματος εισαγωγής σας https://www.upatras.gr/education/undergraduate-studies/, όπου αναρτώνται όλες οι ανακοινώσεις που σας ενδιαφέρουν και αναγράφονται τα τηλέφωνα επικοινωνίας με τη Γραμματεία. Για την απόκτηση της ιδιότητας του φοιτητή και το ομαλό ξεκίνημα της φοιτητικής σας ζωής, τα απαραίτητα και υποχρεωτικά βήματα (περιγράφονται αναλυτικά και στο https://my.upatras.gr/protoeteis/) είναι κατά σειρά τα ακόλουθα:

  1.  
  2. Βήμα 2ο: Ολοκλήρωση ηλεκτρονικής εγγραφής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, eggrafes.upatras.gr κατά το διάστημα από Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 έως και Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 15:00. Το 2ο βήμα, αφορά όσους υπέβαλλαν την αίτηση ηλεκτρονικής εγγραφής στο ΥΠΑΙΘΑ. Αναλυτικά η διαδικασία περιγράφεται στο σύνδεσμο https://my.upatras.gr/protoeteis/. Για τεχνική υποστήριξη κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης της εγγραφής σας μπορείτε να επικοινωνείτε τις ώρες 09.00-15.00 στο τηλέφωνο 2610-96.2299, όλες τις εργάσιμες ημέρες κατά το διάστημα εγγραφών.
  3. Βήμα 3ο: Παραλαβή κωδικών πρόσβασης Ιδρυματικού Λογαριασμού (ακαδημαϊκό e-mail). Αποστέλλονται στο e-mail που δηλώσατε στο προηγούμενο βήμα, 2-3 ημέρες μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών και την οριστικοποίηση εγγραφής. ΠΡΟΣΟΧΗ: αυτοί οι κωδικοί, θα χρησιμοποιούνται πλέον υποχρεωτικά για οποιαδήποτε ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλετε (πάσο, σίτιση, στέγαση, δήλωση μαθημάτων κ.λπ.) και για την ηλεκτρονική αλληλογραφία σας με το Πανεπιστήμιο Πατρών.
  4. Βήμα 4ο: Παραλαβή Πιστοποιητικού εγγραφής. Στο ακαδημαϊκό σας e-mail, (στον σύνδεσμο: https://webmail.ac.upatras.gr/ εισέρχεστε με τους κωδικούς που παραλάβατε στο βήμα 3) θα σας αποσταλεί από τη Γραμματεία του Τμήματός σας Πιστοποιητικό Εγγραφής για κάθε νόμιμη χρήση (για τους άρρενες φοιτητές, αποστέλλεται επιπλέον πιστοποιητικό για τη στρατολογία).
  5. Βήμα 5ο: Αίτηση για ακαδημαϊκή ταυτότητα (πάσο). Για να λάβετε την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα – πάσο, υποβάλετε αίτηση στο ΥΠΑΙΘΑ, στον σύνδεσμο: https://submit-academicid.minedu.gov.gr/. Συνδέεστε με τους κωδικούς Ιδρυματικού Λογαριασμού και ακολουθείτε τις οδηγίες. Προσοχή, θα πρέπει να ανεβάσετε έγχρωμη ψηφιακή φωτογραφία, τύπου διαβατηρίου.

Μετεγγραφές- Μετακινήσεις: Μπορείτε να υποβάλλετε εφόσον το επιθυμείτε αίτηση για μετεγγραφή ή μετακίνηση αποκλειστικά και μόνο στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ, https://transfer.it.minedu.gov.gr/ (συνδέεστε με τους κωδικούς που παραλάβατε στο βήμα 3). ΠΡΟΣΟΧΗ: Εφαρμόζονται κριτήρια και Προϋποθέσεις. Σχετικό υλικό έχει αναρτηθεί στα χρήσιμα έγγραφα της εφαρμογής. Οι ημερομηνίες καθορίζονται από το ΥΠΑΙΘΑ.

Παροχές (Σίτιση – Στέγαση). Προσοχή, υπάρχουν καταληκτικές ημερομηνίες

  1. Σίτιση. Εφόσον καλύπτετε προϋποθέσεις οικονομικών κριτηρίων, μπορείτε να έχετε δωρεάν σίτιση με την επίδειξη ειδικής ταυτότητας στο εστιατόριο της Φοιτητικής Εστίας στην Πανεπιστημιούπολη της Πάτρας καθώς και σε εστιατόρια στις πόλεις που εδρεύουν Τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών. Η διαδικασία περιγράφεται στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/sitisi/
  2. Στέγαση. Οι πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών που ενδιαφέρεστε να στεγαστείτε στις Φοιτητικές Εστίες του Πανεπιστημίου Πατρών, πρέπει να υποβάλετε τη σχετική αίτηση μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στη διεύθυνση https://stegasi.upatras.gr. Η διαδικασία και τα δικαιολογητικά περιγράφονται στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/stegasi/
  3. Στεγαστικό επίδομα. Εφόσον νοικιάσετε κατοικία, φροντίστε εγκαίρως, να υπογράψετε έγκυρα συμβόλαια. Έχετε τη δυνατότητα στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους, σε ημερομηνία που καθορίζεται από το ΥΠΑΙΘΑ (εκτιμώμενο χρονικό διάστημα: Ιούλιος 2026), να υποβάλλετε αίτηση για στεγαστικό επίδομα. Περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/foitites/foititiki-merimna/stegastiko-epidoma/

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025, αρχίζουν τα μαθήματα

Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι ανεξάρτητη από την οριστικοποίηση της εγγραφής. Παρακολουθείτε την ιστοσελίδα του Τμήματός σας  https://www.upatras.gr/education/undergraduate-studies/ για να ενημερωθείτε για το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων σας. Μπορείτε να πληροφορηθείτε από τώρα τις ημερομηνίες έναρξης – λήξης μαθημάτων όλου του έτους και των εξεταστικών περιόδων, στο ακαδημαϊκό ημερολόγιο: https://www.upatras.gr/stay-tuned/academic-calendar/

pdf 64ΔΕΕ - Οδηγίες για πρωτοετείς 2025-2026

Σας ενημερώνουμε ότι από 01.09.2025 έως 31.10.2025 θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα του ψηφιακού άλματος για την ηλεκτρονική ανανέωση εγγραφής στο Χειμερινό Εξάμηνο του Ακαδημαϊκού Έτους 2025-2026. Ως εκ τούτου, όσοι  προπτυχιακοί φοιτητές είναι εγγεγραμμένοι στο ψηφιακό άλμα πρέπει να ανανεώσουν την εγγραφή τους μέσω της ηλεκτρονικής γραμματείας.

Σας επισημαίνουμε ότι η ανανέωση εγγραφής είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ για όλους.

  1. Εγγραφή - Ενημέρωση Πρωτοετών Φοιτητών 2025-2026 (ενημερωμένο)
  2. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ-ΑΛΛΟΓΕΝΩΝ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΥΣ 2025-26
  3. Ανακοίνωση του Συμβουλίου Διοίκησης σχετικά με τη λειτουργία του Ιδρύματος κατά την περίοδο των θερινών διακοπών
  4. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΣΥΝΑΨΗ 5 ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΡΓΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ «ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚ. ΕΤΟΣ 2025 -2026»
  5. AM ορκωμοσίας προπτυχιακών φοιτητών
  6. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026
  7. Προκήρυξη επιλογής υποτρόφων χωρίς διαγωνισμό για σπουδές Δεύτερου Κύκλου (μεταπτυχιακές) και Τρίτου Κύκλου (διδακτορικές) στο εσωτερικό, ακαδημαϊκού έτους 2023-2024, από τα έσοδα του κληροδοτήματος ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΡΗΤΣΚΗ
  8. ΛΙΣΤΑ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
  9. ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΣΕ ΕΠΙΜΕΛΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ (ΕΚΟ) ΚΑΙ ΣΕ ΤΡΙΤΕΚΝΟΥΣ/ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ – ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ 2022-2023
  10. Eπανεξέταση για βελτίωση βαθμολογίας ΠΡΟΑΚΤΕΟΥ ΒΑΘΜΟΥ

Contact

Dept of Chemistry
University of Patras
University Campus
Rio Achaias
26504 Greece
Email:
Tel: (+302610) 996202 & 996205 (postsec), 996203 (gradsec)


View map in new window

Λίστες ανακοινώσεων

Οι διαθέσιμες ηλεκτρονικές λίστες ανακοινώσεων του Τμήματος Χημείας είναι:

(ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ)

Για εγγραφή στη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση:

Για διαγραφή από τη λίστα στείλτε email στη διεύθυνση: ...