ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σας επισυνάπτουμε για ενημέρωσή σας  το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την ηλεκτρονική εγγραφή των επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. ...

Δωρεάν Σίτιση φοιτητών ακαδ. έτους 2017-18

Πληροφορίες στα επισυναπτόμενα.

posticon Μπεκατώρου Αργυρώ

Επίκουρος Καθηγήτρια

Τηλέφωνο: (+302610) 997123, 962964

Fax: (+302610) 997105

Ηλεκτρονική Διεύθυνση:

Προσωπική Ιστοσελίδα: http://www.chem.upatras.gr/faculty/bekatorou

Βιογραφικό Σημείωμα

ΣΠΟΥΔΕΣ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

• 1990-1995: Πτυχίο Χημείας. Τμήμα Χημείας, Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσσαλονίκης.
  • 1996-2001: Διδακτορική Διατριβή, με υποτροφία του ΙΚΥ, στο ερευνητικό πεδίο της Χημείας & Τεχνολογίας Τροφίμων (Τίτλος: «Χρήση Λυοφιλιωμένων Ακινητοποιημένων και μη Κυττάρων στην Παραγωγή Μπύρας»). Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.
  • 1998: Βεβαίωση Οινολογικής Εκπαίδευσης. Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.
  • 2001: Μεταδιδακτορική έρευνα (Research Officer, Spine Point 6). School of Biomedical Sciences, University of Ulster, Μ. Βρετανία.
  • 2003-2004 & 2004-2005: Διδάσκουσα ΠΔ407 στη Βαθμίδα του Λέκτορα (Εργαστήρια Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμων & Ενόργανης Χημικής Ανάλυσης). Τμήμα Χημείας, Παν/μίου Πατρών.
  • 2003-2005: Μεταδιδακτορική έρευνα στα Ερευνητικά Προγράμματα του ΥΠΕΠΘ/ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ: ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ και ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. Τμήμα Χημείας Παν/μίου Πατρών.
  • 2006-2011: Λέκτορας Χημείας & Τεχνολογίας Τροφίμων, Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.
  • Από το 2011: Επικ. Καθηγήτρια Χημείας & Τεχνολογίας Τροφίμων, Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

• 1996-1998 (Ερευνητής): Πρόγραμμα DISCINOVATION, STRIDE HELLAS, ΠΡΟΤΑΣΗ 360, ΜΕΤΡΟ 3,3 - "Μέθοδος παραγωγής οινοπνεύματος με καταλύτη".
  • 1999-2001 (Ερευνητής): Πρόγραμμα ΕΠΕΤ ΙΙ - “Εκμετάλλευση τυρογάλακτος για την παραγωγή προϊόντων διατροφής με βιοτεχνολογικές μεθόδους”.
  • 2003-2005 (Μεταδιδ. ερευνητής): Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ- ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ - “Στερεά απορρίμματα γεωργικών βιομηχανιών σαν υποστρώματα ακινητοποίησης κυττάρων για ζύμες αρτοποιίας”.
  • 2003-2005 (Μεταδιδ. ερευνητής): ΚΟΙΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΕΛΛΑΔΑ-ΣΕΡΒΙΑ (ΓΓΕΤ) - “Παραγωγή κρασιού και μπύρας με λυοφιλιωμένα ακινητοποιημένα κύτταρα σε διάφορα συστήματα βιοαντιδραστήρων. Παραγωγή εν δυνάμει εμπορικών, ξηρών βιοκαταλυτών”.
  • 2004-2007 (Μεταδιδ. ερευνητής): Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ-ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ - “Αξιοποίηση αποβλήτων ζυθοποιείου για την παραγωγή βιομάζας επιλεγμένων μικροοργανισμών για προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας”.
  • 2004-2007 (Μεταδιδ. ερευνητής): Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ-ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ - “Το υγρό απόβλητο της τυροκόμησης ως πρώτη ύλη για την παραγωγή προβιοτικών καλλιεργειών κεφίρ για χρήση στην παραγωγή τυριών”.
  • 2007-2010 (Μεταδιδ. ερευνητής): Πρόγραμμα ΠΕΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΔΕΛ 13) - “Παραγωγή ξηρών αρχικών καλλιεργειών με πρώτη υλη το τυρόγαλα για προαγωγή τροφίμων”.
  • 2009-2013 (Επιστ. Υπεύθυνος): ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ 2009 - “Προϊόντα προστιθέμενης αξίας με βάση τη μονοκυτταρική πρωτεΐνη από βιοτεχνολογική αξιοποίηση μεικτών αποβλήτων της βιομηχανίας τροφίμων”.
  • 2011-2015 (Μέλος τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής διατριβής): ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ-ΕΣΠΑ 2007-2013 - “Μονοκυτταρική πρωτεΐνη, εδώδιμοι μύκητες και πρόσθετα τροφίμων από βιοτεχνολογική αξιοποίηση μεικτών αγροτο-βιομηχανικών αποβλήτων της βιομηχανίας τροφίμων”.
  • 2011-2015 (Μέλος τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής διατριβής): ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ-ΕΣΠΑ 2007-2013 - “Παραγωγή βιοντίζελ από απόβλητα της βιομηχανίας τροφίμων”.
  • 2013-2015 (Μέλος ερευνητικής ομάδας – Επιβλέπουσα δ. διατριβών): ΕΣΠΑ 2007-2013 - ΠΡΑΞΗ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011 - “Agroindustrial liquid and solid wastes as raw materials for the production of a new generation biofuel”.
  • 2013-2015 (Μέλος ερευνητικής ομάδας): ΕΣΠΑ 2007-2013 - ΠΡΑΞΗ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011 - “Cellulose nano- and micro- biotechnology: applications in food industries”.
  • 2013-2015 (Μέλος ερευνητικής ομάδας): ΕΣΠΑ 2007-2013 - ΠΡΑΞΗ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2011 - “Production of new functional foods (sausages and dairy products) adding probiotics isolated from dairy products”.
  • 2013-2015 (Μέλος ερευνητικής ομάδας): ΕΣΠΑ - ΔΡΑΣΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΙΙ - "Νανο και μικροβιοτεχνολογία κυτταρίνης: Ζυμώσεις σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες για παραγωγή τροφίμων".
  • 1997- Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ελληνικού Κέντρου Παραγωγικότητας (ΕΛΚΕΠΑ)-ΕΕ για απόφοιτους Λυκείου - “Διάσωση και παραγωγή με παραδοσιακό τρόπο, τοπικών κτηνοτροφικών προϊόντων” (Παραγωγή παραδοσιακών γαλακτοκομικών προϊόντων).
  • 1998-1999 - Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ για αποφοίτους ΑΕΙ “Ποιοτικός έλεγχος στην βιομηχανία τροφίμων και υλικών συσκευασίας”.
  • 2002-2003 - Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ II. Διακρατικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (MSc Food Biotechnology) - (Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, διδασκαλία, έρευνα, και διοικητική υποστήριξη).
  • 1999-2000 - Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΚΕΚ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ, ΣΕΚ 1-318-2801, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος – ΕΕ - “Αμπελουργία-Αναδιάρθρωση καλλιεργειών – Οινολογία”.

Διδασκόμενα Μαθήματα

Προπτυχιακά μαθήματα

• ΧΗΜΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Υ-3ο έτος). Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.
  • ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ε-3ο έτος). Τμήμα Βιολογίας, Παν/μιο Πατρών.
  • ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΟΙΝΟΛΟΓΙΑ Ι (Ε-4ο έτος). Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.
  • ΧΗΜΕΙΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΟΙΝΟΛΟΓΙΑ ΙΙ (Ε-4ο έτος). Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.
  • ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ (Ε-4ο έτος) Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών
  • ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑ (Οινολογική Εκπαίδευση). Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.

Μεταπτυχιακά μαθήματα

• ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΜΔΕ ΒΙΟΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΒΙΟΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ). Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων, ΓΠΑ.
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ (ΜΔΕ ΒΙΟΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΒΙΟΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ). Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων, ΓΠΑ.
  • ΠΡΟΚΕΧΩΡΗΜΕΝΗ ΧΗΜΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΚΥΚΛΟΣ ΔΙΔ. ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ). Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.
  • ΠΡΟΚΕΧΩΡΗΜΕΝΗ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΔΙΔ. ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ). Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.
  • ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΚΥΚΛΟΣ ΔΙΔ. ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ). Τμήμα Χημείας, Παν/μιο Πατρών.

Ερευνητικές Δραστηριότητες

• Χημεία και τεχνολογία τροφίμων που παράγονται με ζύμωση (οίνος, μπύρα, προϊόντα αρτοποιίας, γαλακτοκομικά προϊόντα, τουρσιά – προβιοτικά προϊόντα).
  • Τεχνολογία ακινητοποιημένων κυττάρων στην παραγωγή τροφίμων και αλκοολούχων ποτών – συνεχείς διεργασίες.
  • Επεξεργασία απορριμμάτων και υποπροϊόντων της βιομηχανίας τροφίμων για την παραγωγή νέων τροφίμων και προϊόντων προτιθέμενης αξίας (τρόφιμα, συστατικά τροφίμων, βιοκαύσιμα, κ.α.) – βιοδιυλιστήρια.
  • Scale-up διεργασιών.

Αντιπροσωπευτικές Δημοσιεύσεις

• Α. Bekatorou, A. A. Koutinas, K. Psarianos, M. Kanellaki*
    Low-Temperature Brewing by Freeze-Dried Immobilized Cells on Gluten Pellets.
    Journal of Agricultural and FoodChemistry, 49(1), 373-377, 2001.
  • Kourkoutas, A. Bekatorou*, R. Marchant, I. M. Banat and A.A. Koutinas
    Immobilization technologies and support materials suitable in alcohol beverages production: a review.
    Food Microbiology, 21, 377-397, 2004.
  • A. A. Koutinas*, I. Athanasiadis, A. Bekatorou, M. Iconomopoulou and G. Blekas
    Kefir yeast technology: scale-up in SCP production using milk whey.
    Biotechnology and Bioengineering, 89(7), 788-796, 2005.
  • Plessas S., A. Bekatorou, M. Kanellaki, A. A. Koutinas*, R. Marchant, I. M. Banat.
    Use of immobilized cell biocatalysts in baking.
    Process Biochemistry 42, 1244–1249, 2007.
  • Koutinas A.A.*, H. Papapostolou, D. Dimitrellou, N. Kopsahelis, E. Katechaki, A. Bekatorou, L. A. Bosnea.
    Whey valorisation: A complete and novel technology development for dairy industry starter culture production.
    Bioresource Technology, 100, 3734–3739, 2009.
  • Koutinas, A. A.*, Sypsas, V., Kandylis, P., Michelis, A., Bekatorou, A., Kourkoutas, Y., Kordulis, C., Lycourghiotis, A., Banat, I. M., Nigam, P., Marchant, R., Giannouli, M., Yianoulis, P.
    Nano-tubular cellulose for bioprocess technology development.
    PLOS ONE 7, 4, e34350, 2012.
  • Karapanagioti, H*; Bekatorou, A.
    Alcohol and Dilution Water Characteristics in Distilled Anis (Ouzo).
    Journal of Agricultural and Food Chemistry, 62 (21), 2014, 4932-7.
  • Lappa K, Kandylis P, Bekatorou A, Bastas N, Klaoudatos S, Athanasopoulos N, Kanellaki M, Koutinas* AA.
    Continuous acidogenesis of sucrose, raffinose and vinasse using mineral kissiris as promoter.
    Bioresource Technology 188, 2015, 43–48.
  • Barouni E, Petsi T, Kanellaki M, Bekatorou A, Koutinas AA*.
    Tubular cellulose/starch gel composite as food enzyme storehouse.
    Food Chemistry 188, 2015, 106–110.
  • Bekatorou* A. (2016)
    Alcohol: Properties and Determination. In: Caballero, B., Finglas, P., and Toldrá, F. (eds.)
    The Encyclopedia of Food and Health vol. 1, pp. 88-96. Oxford: Academic Press.